Wat is er nieuw

nieuwe planten, hoe in de grond te zetten?

anoukguppylover

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2010
Hallo,
Voor mijn nieuwe inrichting heb ik de volgende planten besteld:
Echinodorus argentinensis
Echinodorus barthii, double red
Echinodorus bleheri
Echinodorus devils eye
Valisneria
Hydrocotyle leucocephala

Ik heb als bodum metselzand en heb kleibolletjes ter beschikking. Nu wil ik graag weten welke van deze plantjes graag een kleibolletje willen, en hoe diep ik ze moet planten?

Groetjes Anouk

De moerasplanten willen graag een kleibolletje.De Echino s dus.
De Vallisneria niet echt in de bodem zetten maar er net iets tegen aan/of boven.
De Hydrocotyle kun je dacht ik gewoon in de grond zetten.

Okee dankjewel! Laatste tijd lees ik ineens veel over emerse en submerse wat houd dat eigenlijk precies in?

Boven en onder water gekweekt.

Die emerse en submerse kweek is echt niet van de laatste tijd hoor, dat bestaat al vele tientallen jaren. Het grootste gedeelte van de planten die wij in ons aquarium houden zijn namelijk moerasplanten. Alle moerasplanten kunnen derhalve ook emers (boven water) worden gekweekt. Dikwijls gaat dat nog sneller en eenvoudiger ook. Submerse kweek (onder water) is ook mogelijk bij moerasplanten.
Echte waterplanten kunnen niet emers gekweekt worden, maar alleen submers.

Bedankt voor de uitleg! Met de laatste tijd bedoel ik dat ik het 2 weken terug voor het eerst las en daarna zag ik het ineens veel vaker voorbij komen in topics haha

anoukguppylover zei:
Bedankt voor de uitleg! Met de laatste tijd bedoel ik dat ik het 2 weken terug voor het eerst las en daarna zag ik het ineens veel vaker voorbij komen in topics haha

Voordat ik hier op het forum kwam wist ik het ook niet hoor 😉 .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan