Wat is er nieuw

Nieuwe planten!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjeff
  • Startdatum Startdatum
S

Sjeff

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn planten bestand nog een klein beetje uitbreiden. Ik heb op het moment dit erin staan.

Limnobium laevigatum - Amazone kikkerbeet
Staurogyne repens
Ludwigia palustris (red)
Cryptocoryne wendtii (green)
Bleheri

Ik wil eigenlijk een veldje cre�ren voor de voorgrond, dit wil ik dan doen met Hemianthus Callitrichoides. Is dit een lastig plantje of gewoon doen?

En ik wil graag een steen gaan bekleden met Taiwan Moss, is dit lastig of ook gewoon doen?

Gr, Jeffrey

Afmeting aquarium? *klikte op linkje onderschrift 😉
Welke verlichting heb je en hoeveel?
Voeg je Co2 en bemesting toe?

Hemianthus callitrichoides heeft vrij veel licht en Co2 nodig. Als hieraan wordt voldaan zie ik geen enkel probleem al is het altijd de vraag of die wil aanslaan.

Taiwan mos? Das toch gewoon Javamos?
Zorgen dat deze niet onder het vuil komt. Als het groeit gaat het hard en is het net onkruid. Maar soms wil het gewoon niet en kwijnt het weg. Een kwestie van uitproberen en verdelen over het aquarium.

Ik sluit me aan bij Gummiebeer.
I.p.v. de Hemianthus zou je dit kunnen nemen: kant en klaar

Taiwan mos is weinig veeleisend en lijkt op Christmas mos, maar gaat niet naar beneden hangen.
Lijkt mij, dat je dit kunt binden, maar ook hier sluit ik me aan bij wat Gummiebeer al zei 😉

Dank jullie beide! Ik voeg eigenlijk alleen voedingstabletten toe bij de planten. Ik zal dus afzien van de Hemianthus en overstappen op de suggestie van Kouwtje. Erg mooi plantje dank je wel!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan