Nieuwe rio 125 Led


K

kraantje

Guest
Goeden avond mede Forummers,

van de week heb ik een nieuwe juwel rio 125 LED neergezet in mijn huis/aquarium-kamer..

Er zitten twee led buizen in een Led day ( 14 watt 9000K) aan de voorkant en een Led nature (14 watt 6500K) aan de achterkant.. Er komt een bak licht uit die lampen..

Heeft er iemand al ervaring met deze nieuwe buizen van Juwel?
Is het een idee om ze om te wisselen?
Kan er een dimmer op worden gezet?

Van het weekend ga ik beginnen met inrichten en kom er vast snel achter hoe de plantjes er onder groeien..

Maar alle ervaringen zijn welkom en misschien tips?

Bvd,
Michel Kraan.
 
Nee zou ze zo houden, zo worden je achtergrond planten iets langer.
Verder geen ervaring met de genoemde leds
 
Goeden avond mede Forummers,

van de week heb ik een nieuwe juwel rio 125 LED neergezet in mijn huis/aquarium-kamer..

Er zitten twee led buizen in een Led day ( 14 watt 9000K) aan de voorkant en een Led nature (14 watt 6500K) aan de achterkant.. Er komt een bak licht uit die lampen..

Heeft er iemand al ervaring met deze nieuwe buizen van Juwel?
Is het een idee om ze om te wisselen?
Kan er een dimmer op worden gezet?

Van het weekend ga ik beginnen met inrichten en kom er vast snel achter hoe de plantjes er onder groeien..

Maar alle ervaringen zijn welkom en misschien tips?

Bvd,
Michel Kraan.
Dimmen kan je ze!

https://www.aquastorexl.nl/juwel-he...MIuLiatcjR1QIVyWwbCh0X4AzlEAQYASABEgIaV_D_BwE
 
Dankjewel voor de info, heb het helialux systeem voor mijn rio 180.. Dit zijn standaard bijgeleverde led buizen.. Ga gewoon is kijken hoe het gaat met een (ouderwetse)
schakelklok ertussen ;-)
 
Dankjewel voor de info, heb het helialux systeem voor mijn rio 180.. Dit zijn standaard bijgeleverde led buizen.. Ga gewoon is kijken hoe het gaat met een (ouderwetse)
schakelklok ertussen ;-)

Helialux is toch gewoon een balk met led? Dan heb je toch geen buizen meer?

JUWEL-LED-1200-1-870x344.jpg


Als je deze hebt dan kun je een dimmer kopen zoals Ben hier boven al aangaf.
 
Helialux is toch gewoon een balk met led? Dan heb je toch geen buizen meer?

Bekijk bijlage 50376

Als je deze hebt dan kun je een dimmer kopen zoals Ben hier boven al aangaf.
nope de juwel bakken worden standaard geleverd met led buizen
Schermafdruk op 2017-08-17 22-54-28.png


wat jij aangeeft wordt apart verkocht
 
Ik heb precies hetzelfde in mijn nieuwe rio 125, kan ook niks vinden over deze led buizen.
 
Ga hem vandeweek inrichten zal er een topic over maken en dan zien we vanzelf hoe de lampen het doen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lep
Ga hem vandeweek inrichten zal er een topic over maken en dan zien we vanzelf hoe de lampen het doen :)
ken de 125 niet maar als ie ongeveer deze zelfde licht opbrengst heeft als de 240 verhoudingsgewijs gezien dan is of drijfplanten of extra voeding geen overbodige luxe
anders zijn je planten binnen notime geweest
 
Dankjewel voor de info, heb het helialux systeem voor mijn rio 180.. Dit zijn standaard bijgeleverde led buizen.. Ga gewoon is kijken hoe het gaat met een (ouderwetse)
schakelklok ertussen ;-)
Ik zou in elk geval eens kijken/vragen of ze überhaupt dimbaar zijn. Op de Juwel sites wordt er niets over gezegd maar, als eerder opgemerkt, er bestaan dimbare buizen, soms zelfs goedkoper dan de Juwel soorten, die beslist dimbaar zijn. Mogelijk is dit dus ook het geval voor de Juwelbuizen.
 
Die zijn toch alleen dimbaar met die Juwelcontroller, waarvan je er 1 per buis moet aansluiten?
 
ken de 125 niet maar als ie ongeveer deze zelfde licht opbrengst heeft als de 240 verhoudingsgewijs gezien dan is of drijfplanten of extra voeding geen overbodige luxe
anders zijn je planten binnen notime geweest
Ja ga het rustig opbouwen met 6 uur licht en heb al wat drijfplantjes gespaard in mijn andere bakken :)
 
Ben benieuwd naar jouw ervaring, mijn bak draait nu al een tijdje en het licht is idd erg veel voor t bakje. Co2 is geen overbodige luxe zonder drijfplanten :')
 

Terug
Bovenaan