Wat is er nieuw

Nieuwe Rio 180 bij AnneB

AnneB

Well-known member
Lid geworden
5 februari 2015
Na mijn 2 60cm bakken weg gedaan te hebben staat er nu een Rio 180 in de woonkamer. Het vissen bestand heb ik overgenomen van de vorige eigenaar als mede de beplanting. Alles is er nu globaal ingezet maar het is nog zeker niet zoals ik het wil. Toch oogt het best aardig en zijn de visjes mooi op kleur. Omdat het nu nog erg licht is in de bak heb ik alvast wat drijfplantjes besteld.

Het vis bestand:
1x bijzalm (zielig, weet ik maar ik wil deze er niet in, hij mag blijven tot hij dood gaat)
2x corydoras schwartzi (dit worden er meer)
3x siameese algeneter
1x koppel diamant goerami (het aquarium is eigenlijk net te klein maar ze vermaken zich prima)
2x glasmeerval
1x ancistrus dolichopterus
5x vietnamese danio
6x kardinaal terta ( die spontaan zijn gaan scholen met de danio's)
1x een bolle zuignapmeerval achtige vis met stekels bij de zijvinnen
10 grote glas garnalen
3 halfbekjes

196634anneb_0_85_aquariu.jpg

488237anneb_0_85_aquariu.jpg

483774anneb_0_85_aquariu.jpg

246357anneb_0_85_aquariu.jpg

231945anneb_0_85_aquariu.jpg

386749anneb_0_85_aquariu.jpg

Ziet er mooi uit.
Bestand is wat rommelig maar komt vast wel goed denk ik.

Mooie bak, leuk ingericht!

Het bestand is idd rommelig. Dit zal in de loop van de tijd nog wel veranderen. Ik ga nog eens rustig bedenken wat ik precies aan vis bestand wil hebben. Ik laat hem nu even lekker draaien. Even ook de baardalg va de vorige eigenaar van de planten af zien te krijgen :s.

Bedankt Astrid

Ik denk sat je bolle zuignapvis een otocinclus is. Leuk bakje verder hoor

Ik zou je Halfsnavelbekjes wel willen hebben! 😉

De bolle vis die ik bedoel is zo'n 7cm lang, heeft de kleuren van een ancistrus dolichopterus. Hij ziet eruit als een platte bal met een staartje

Leuke bak hoor en ja door de samenvoeging heb je van alles wat zie ik wel 😉

In je dromen 😛

Klopt, nu zie ik het ook, had me vergist.

Er zit ook nog een ondefinieerbare vis in het aquarium; 7cm lang. Een plat ciculair lijf met een staart er aan. Bij de zij vinnen zitten stekels.
Hij heeft de kleur van een ancistrus

Een foto van het desbetreffende vis misschien?

Een foto is niet te maken aangezien hij zich verstopt onder het hout. Maar ik denk te weten wat het is: Ancistrus triradiatus

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan