Wat is er nieuw

Nieuwe rio 240

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aquaria17
  • Startdatum Startdatum
A

aquaria17

Guest
Goedemorgen allemaal,

Volgende week komt mijn nieuwe rio 240 binnen. Nu wil ik hier graag een echte plantenbak van maken zoals ik al bij meerdere forumleden heb gezien, prachtig is dat! Maar nu kan ik wel stellen dat ik zelf niet zo handig ben met de inrichting van het aquarium. Hebben jullie misschien wat tips voor mij wat betreft de aanpak van de inrichting?
 
Ik snap volledig wat je bedoelt!
Wat mij vooral geholpen heeft, googlen op aquascaping.

Kijk wat jij mooi vind en schaf de planten daar op aan. Houd er wel rekening mee dat planten maanden de tijd nodig hebben om te worden zoals jij wilt.

Dus kijk goed wat jij wilt, welke planten gaan erin, zijn dit moeilijke planten of juist niet. Dus veel research doen en rustig opbouwen.

Ik ben de eerste 2 weken ook zoekend geweest, daarna 2 maand laten staan zodat ik zag hoe de planten gingen groeien en daar de indeling weer op aangepast.

Ben nu redelijk tevreden, het moet alleen nog even goed gaan groeien 🙂

Houd er wel rekening mee dat als je een mooie planten bak wilt je niet ontkomt aan (bio) co2 en profito/carbo.
 
Inderdaad, een tijdje geleden gaf ik de planten nooit extra co2, dit doe ik tegenwoordig wel. Is een wereld van verschil.

Voeding(co2 & profito) + licht + goede bodem betekend gezonde planten!

Co2 is duur in aanschaf, maar levert echt heel veel op!
 
Bedankt voor de reacties. Ik zal een kijken of ik kan aquascapen ; )
Zodra ik begin met de inrichting zal ik eens even een nieuw topic onder het kopje "fotoalbum" plaatsen, kan iedereen daar ook direct commentaar geven : )
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan