Wat is er nieuw

Nieuwe Rio125 van Jeff87 (fish lover)

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish lover

Guest
Hallo iedereen.

Aangezien mijn vorige aquarium wat aan de leeftijd is en een groter aquarium nog niet haalbaar is heb ik gekozen voor dit nieuwe bakje.

Ik heb mijn bak gekocht bij Hornb*ch .
De levering hier van was niet bepaalt goed. niet door de leverancier maar meer van het bedrijf zelf.
De kast wilde ik graag zelf maken aangezien ik de meeste standaard kasten van aquariums niet echt mooi vind.
Ik heb mijn kast gemaakt op de manier van Joey de amerikaan op youtube 😛 dus best stevig.
Verder heb ik een 3d achtergrond in het aquarium gekit .
het betreft een bruin rode steen achter grond.
op de bodem komt filterzand.
Kwa indeling ben ik nog een beetje zoekende.
ik vind het mooist om het natuur getrouw te houden maar ik heb nog een beetje een mix van vissen ( bestand volgt later )

ps ik wil graag fotos plaatsen moet ik dan perse het programma downloaden of kan het ook anders ?

Hier dan de eerst paar fotos de rest komt van zelf
dit is dus het frame van de kast 😀

497429jeff87_0_84_aqua_kast_1.jpg

967194jeff87_0_84_aquakast_2.jpg

653162jeff87_0_84_aquakast3.jpg

Hier de aqua met achterwand en op de tijdelijk plek
aqua staat nu gevuld om de giftige stoffen er uit te halen van de kit.

343924jeff87_0_84_aqua_4.jpg

123298jeff87_0_84_aqua_5.jpg

938781jeff87_0_84_aqua7.jpg

Zoals belooft het vissen bestand wat ik nog heb.
dit zijn dus de vissen uit mijn andere aquarium die over moeten.

X aantal bijtjes ( garnalen )
1x Corydoras panda
6x Mamerbijlzalm
5x rasbora maculata
1x Pseudogastromyzon cheni of myersi
3x honinggoerami 1x man ( wild vang) 1x vrouw kweek en 1x geslacht onbekend = nageslacht.

Me vissenbestand is niet echt helemaal top maar het zijn overblijvers
de Rasboras heb ik al jaren wil ik niet meer uitbreiden.
marmerbijlzalm hebben het wel naar hun zin maar schijnen te koud te zitten.
mijn pseudogastomyzon cheni of myseri ( onbekend welke ) zit natuurlijk niet goed want is een hilstream visje. Die ene panda is overblijfsel van een groepje dat snel overleden is aangezien dit een hele duren grap is geweest wil ik dit niet meer voort zetten.

Eigelijk wil ik uit eindelijk vissen uit 1 wereld deel houden en ik gok dan zuidoost azie of zuid Amerika.

Me vissen terug geven aan de dierenwinkel wil ik niet dus tja we zullen het zo even moeten houden of iemand moet een mooie aqua hebben waar het bij kan.
boven staande zet ik wel even in een ander topic. 😉

dan heb ik nog een vraag.
ik heb me achtergrond gekit in het aqua en nu moet dit dus paar keer gespoeld worden a 24 uur met schoon water.
kan ik het water wat er weer uit moet gebruiken voor het uitspoelen van mijn zand of is dit niet aanteraden ivm met giftige stoffen ?

Zoals in een ander topic gezegd ik ga proberen me re richten op vissen uit azie.
Me aquarium is nu 3x 24 uur gevult geweest met schoon kraan water op zo de resten van de kit en etc te verwijderen.
vanavond ga ik het filterzand er in doen en morgen beginnen met mijn hout en en planten over te zetten.
Water word zo 1 op 1 over genomen uit me oude aquarium dus dat komt goed.

Deze kan dicht aquarium word verkocht hopelijk snel wat nieuws in een nieuw huis.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan