Nieuwe samenstelling rio 125 80cm


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi allemaal

Nadat mijn complete visbestand is overleden door een defecte drukregelaar van mijn co2 systeem, ben ik weer aan het oriënteren voor een bestand. Mijn aquarium is nu nog aan het herstellen.

Voor de bovenlaag een koppel Colisa chuna gold

Middenlaag

Hierbij graag jullie hulp!

Als schooltje vind ik leuk:

Paracheirodon innesi diamant
Hyphessobrycon sweglesi
Hyphessobrycon rosaceus/bentosi
Oryzias woworae
Rasbora heteromorpha black

Kunnen deze vissen bij de honinggoerami's qua gedrag en waterwaardes en kunnen ze in een 80 cm bak?

Onderlaag Corydoras panda of een andere cory wat een beetje kleiner is. Niet de dwerg cory's. Mijn bodem is zwart zand van de Hornbach.

Verder komen nog 4 Otocinclussen in. Die zitten nu nog in mijn garnalen bak.
 
ik kan je helaas niet helpen met je nieuwe samenstelling omdat ik totaal geen ervaring heb met de genoemde vissen.
Wel zou ik als het kan je groepje Otocinclussen uitbreiden, ik heb er zelf ook 5 gehad maar nadat ik de groep heb uitgebreid naar 12 zijn ze veel actiever, eten ze veel makkelijker en zien ze er ook veel gezonder uit.
 
ik vind de Hyphessobrycon rosaceus/bentosi een mooie vis, heb in het verleden ook een mooi schooltje van gehad.
een stuk of 10 is een mooi aantal.
ook de rasbora varianten zijn erg leuk, zelf vind ik de hengeli erg mooi..ook die in een groepje van minimaal 10 :thumbs:
een groepje rood kop/neus zalmpjes mis staan zeker niet in een mooi beplante bak.
diamant zalmpjes zijn in mijn ogen nog mooier, en zo kunnen we nog wel even door gaan :)
dus keuze genoeg, neem lekker je tijd om een keuze te maken.. :thumbs:
 
De bentosi's zijn inderdaad mooi! Alleen weet ik niet of ze te druk zijn voor mijn goerami's aangezien de mannen flink kunnen pronken en onverwachte bewegingen kunnen maken.

De hengeli moeten warmer dan de goerami's anders had ik de espei gehad.

De diamant zalmen zijn te groot voor mijn bak volgens mij.

Pfff zoveel factoren om rekening mee te houden :juggle:
 
Ik heb nu 5 panda's gehaald en 3 honinggoerami's "de drie musketiers"

Zouden er ook een koppel/harem pauwooggrondels bij kunnen? Voor de bodem
 
Ik zou er nog 3-5 panda's bijhalen, in een groep van 8-10 gedijen ze in mijn ogen veel beter. Op welke temperatuur zitten ze?
 
nog is 5 panda´jes erbij moet inderdaad prima kunnen, liever zelfs :)
 
5 panda's en een schooltje (8-10) Paracheirodon innesi diamant erbij, temperatuur op 23 en je zit gebakken.

Die pauwoogjes zouden denk ik eventueel nog wel kunnen, maar ik zou beginnen met je panda's uitbreiden en een scholenvisje erbij. Ik denk dat je bak dan al aardig vol zit.
 
Sorry te horen dat je je vissen verloren hebt. Qua nieuwe vissen wellicht de Paracheirodon simulans? Hoewel deze wel iets beter tot hun recht komen in een donkere bak. Nannostomus soorten zijn ook heel mooi. Bij mij zitten ze bij chocolade gouramis en dat gaat goed.
 
De Paracheirodon innesi diamant heb ik in een 80 cm bak zitten. Eerst 10 stuks later vermeerderd naar 20 stuks. Het voordeel daarvan is dat ze beter scholen en meer in de middenlaag zwemmen i.p.v op de bodem.
 
20 lijkt me teveel voor mijn bak. Er moeten nog panda's bij.

8-10 panda's
20 diamant neon tetra
3 honinggoerami (in de toekomst koppel)

Lijkt me overbevolkt.

De otjes gaan naar mijn moeder die heeft er een paar zitten, dus hebben ze gezelligheid.
 
20 lijkt me teveel voor mijn bak. Er moeten nog panda's bij.

8-10 panda's
20 diamant neon tetra
3 honinggoerami (in de toekomst koppel)

Lijkt me overbevolkt.

De otjes gaan naar mijn moeder die heeft er een paar zitten, dus hebben ze gezelligheid.
Allemaal kleine visjes dit zou moeten kunnen.
 
De otjes zijn vandaag verhuisd. Ze zijn toegevoegd aan een groepje van 6 dus nu zijn er in totaal 10 otjes bij moeders in de bak. Ze zitten nu te smullen op de komkommer.
 
1 honinggoerami man is geadopteerd door familie

Dus tot nu toe heb ik

5 corydoras panda
3 corydoras? (Herplaatsing)
2 honinggoerami

Zou hier ook killivissen bij kunnen of is dat niet verstandig. Qua kleur zijn ze super mooi.

Die 3 corydoras? wil ik gaan herplaatsen ik vind het zielig dat ze heel de dag verstopt zitten.
 

Terug
Bovenaan