Nieuwe tank


MirandaN

Member
Lid geworden
1 december 2023
Berichten
7
Leeftijd
38
Sinds gisteren ben ik over van de home45 naar dennerle 70pro. Bak is ingericht en bijna naar mn zin, alleen achterin nog kaal dus nog wat planten halen

Omdat ik een goede balans had in de home 45 heb ik het water hergebruikt en de filter over gehangen, zodat de garnaaltjes en platys gelijk konden verhuizen ipv 4 weken een dubbele tank. Op aanraden van de aquariumspeciaalzaak wel nog flesje bacteriën toegevoegd.

Nu wil ik nog extra vissen. Ik heb 4 volwassen platys en 1 jong en ontelbaar aantal vuurgarnalen (ik schat 40-50 stuks).

Ik twijfel of ik extra platys haal of een andere vissoort. Iemand suggesties wat leuk is bij garnalen en platys?
 

Bijlagen

  • IMG_6280.jpeg
    IMG_6280.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 52
ik heb wel een suggestie kwa inrichting. Mss leuk om die plant rechts achter, javavaren, op de bovenkant van de tak vast te binden?
Bij platys kan je denk ik ook gewoon wachten. je krijgt vanzelf veel jongen. Mss leuke slak?

Meeste vissen eten garnalen dus tenzij je dat niet erg vind weet ik niet echt wat aan te raden is.
 
Je bak draait net en ondanks het ingedraaide filter zou ik de eerste weken zuinig voeren en de waarden goed in de gaten ouden.
Welkom natuurlijk nog.
 
ik heb wel een suggestie kwa inrichting. Mss leuk om die plant rechts achter, javavaren, op de bovenkant van de tak vast te binden?
Bij platys kan je denk ik ook gewoon wachten. je krijgt vanzelf veel jongen. Mss leuke slak?

Meeste vissen eten garnalen dus tenzij je dat niet erg vind weet ik niet echt wat aan te raden is.
Die ene tak wil ik leeg laten. De andere kwam uit mn oude aquarium en die heeft javamos, maar die heb ik grotendeels leeggeplukt bij overzetten, groeit als een malle.
Ik heb deze platys al 1,5 jaar. Had 3 vrouwen maar was er toch een zwanger. Daarvan 1 mannetje overgehouden, die is nu 1 jaar maar die heeft ook pas 1 nakomeling voortgebracht, dus het loopt nog niet zo’n vaart met voortplanten. Dus ga er wel een paar bijhalen, ook om incect te voorkomen.
 
Laat je nieuwe bak eerst even een paar weken tot rust komen voordat je extra vissen toevoegt.
 

Terug
Bovenaan