Wat is er nieuw

Nieuwe verlichting aanschaffen

Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Berichten
1,396
Locatie
Urk, Flevoland
Hallo iedereen,

Voor mijn Hillstream aquarium (zonder planten) ben ik op zoek naar twee t8 tl lampen van 90 cm waardoor de kleuren van mijn vissen beter uitkomen (stiphodons, garra flavatra, rhinogobius). Welke lampen zijn hiervoor het meest geschikt? Ik heb nu 2 x een philips 840.
 
Er zijn van verschillende merken speciale color lampen verkrijgbaar die de kleuren van vissen en andere dingen in de bak versterken.
Heb zelf een color plus van Dennerle en heeft een mooi effect.
 
Maar als ik nu zo'n color lamp heb, (ik neem aan dat je die voorin doet) . Welke lamp kan dan het beste achterin? En welk merk color lamp heeft de meeste prijs/kwaliteit ?
 
Je kan de color idd aan de voorkant doen in combinatie met de 840 maar omdat de 840 wat gelig is kan je ook een 865 nemen bv of 2 colorlampen.
Van JBL en Dennerle heb je prima lampen.
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen dennerle, JBL en deze : KLIK HIER Scheelt wel aardig wat in prijs 😛
 
Je vroeg zelf naar de meeste (ik lees duurste) prijs en kwaliteit! 😉
Ik heb zelf geen ervaring met de color lamp van Juwel dus heb geen idee wat er naast de prijs nog verder voor verschil is.
 
De Juwel Color is stukken paarser/rozer dan bv. de JBL Color.

~ Ivo
 
De Dennerle is ook flink paars,vergelijkbaar met de Juwel. Ik heb ze beide,geprobeerd.
 
Ik heb ook de Juwel Color-lite in m'n bak en geeft mooi licht, waarbij deze visjes mooi kleuren.
Daarvoor zaten er de Arcadia Tropical-light in, hetzelfde licht maar twee keer zo duur. Heb ook eens de Sylvania Grolux gehad en deze geeft iets minder kleur, andere merken heb ik geen ervaring mee.

Volgens sommige mensen schijnen deze Color-lampen slecht te zijn, maar ik zou niet weten waarom.
Gebruik ze al vele jaren, vissen zien er mooi uit en worden oud, planten en algen groeien er ook goed mee.
 
Ik gebruik voor mijn planten een Dennerle Plant (geel-wit)
En voor de kleur gebruik ik een Sylvania Gro-Lux (roze/paars)
 
Seabait zei:
Je vroeg zelf naar de meeste (ik lees duurste) prijs en kwaliteit! 😉
Ik heb zelf geen ervaring met de color lamp van Juwel dus heb geen idee wat er naast de prijs nog verder voor verschil is.

ik bedoelde prijs/kwaliteits verhouding 😉. Woordje vergeten (A). Ik zal eens kijken op Vivarium of ik wat kan vinden.
 
Wist ik wel,zat je maar te pesten! 😉
Is wel slim,misschien mooie aanbiedingen op de beurs idd.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan