Doragon
Well-known member
Na lange tijd van afwezigheid, mede doordat ik geen aqua's meer had vanwege een verhuizing, een oude Aqua40 uit de garage gehaald om maar weer een garnalenbakkie te bouwen. Deze was ooit bedoeld om met LED verlichting te gaan draaien, maar dat was iets te veel licht geworden.
Tsja, dus een (licht)kap zonder licht:
Aangezien ik Nederlander ben, moet het zuinig. Kan ook zijn omdat ik getrouwd ben en mijn eega meekijkt 😛
Gekozen voor spaarlampen, fitting E27, met een haakse ophanging, kosten drie euri's voor twee fittingen:
Paar draadjes had ik nog liggen. Nu nog met een kroonsteentje, afgetaped zodat hij in ieder geval wel waterdicht is, maar deze wordt straks (wanneer weet nog niemand) gesoldeerd.
Met de lampen erin, twee spaarlampen van 3,50 per stuk:
Even proefdraaien:
Et voila, een Aqua40 met nieuwe, goedkope verlichting.
Totale kosten ongeveer �12,- . Twee fittingen, twee lampen een stukje snoer, een stekker en een schakelaar.
Nu nog een overlooopgat dichtmaken, bakje was ooit bedoeld als micro-zeebakje, dus had ik er een gat in geboord. Dat moet nu dus weer dicht.
Doel? Een mini-aquascape!
Grts, Hans
Tsja, dus een (licht)kap zonder licht:
Aangezien ik Nederlander ben, moet het zuinig. Kan ook zijn omdat ik getrouwd ben en mijn eega meekijkt 😛
Gekozen voor spaarlampen, fitting E27, met een haakse ophanging, kosten drie euri's voor twee fittingen:
Paar draadjes had ik nog liggen. Nu nog met een kroonsteentje, afgetaped zodat hij in ieder geval wel waterdicht is, maar deze wordt straks (wanneer weet nog niemand) gesoldeerd.
Met de lampen erin, twee spaarlampen van 3,50 per stuk:
Even proefdraaien:
Et voila, een Aqua40 met nieuwe, goedkope verlichting.
Totale kosten ongeveer �12,- . Twee fittingen, twee lampen een stukje snoer, een stekker en een schakelaar.
Nu nog een overlooopgat dichtmaken, bakje was ooit bedoeld als micro-zeebakje, dus had ik er een gat in geboord. Dat moet nu dus weer dicht.
Doel? Een mini-aquascape!
Grts, Hans