Wat is er nieuw

nieuwe verlichting (bruine alhen)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Aquatiq
  • Startdatum Startdatum
A

Aquatiq

Guest
hallo mede forum gebruikers ik heb sinds kort een 2de jmb led balk van 70 cm blauw/wit aangeschaft en had er al 1 van 70 cm die rood/wit is het gaat om de comunity led balken,sinds ik de tweede balk heb toegevoegd heb ik een algen explosie in mijn aquarium ik weet over welke algen het gaat bruine algen nu is mijn vraag voeg ik nu teveel licht toe? ik heb mijn verlichting altijd op 10 uur staan had ik dit moeten opbouwen? wie kan mij helpen laatste keer ik mijn water heb laten testen vertelde de winkel eigenaar van neon mij dit allemaal in orde was.
mvg bjorn
 
Wij hebben in onze Rio 180 (1 meterbak) 3 JMB balken van 90 cm hangen die branden van s'morgens 9:00 uur tot s'avonds 23:00 uur.
Natuurlijk niet voluit gedurende deze tijd. We hebben daar een schema voor gemaakt.

9:00 uur Zon-op tot 30%
10:00 uur tot 100%
20:00 uur dimmen tot 30%
21:30 uur dimmen tot 10 %
23:00 uur zon-onder

Bovenstaand schema geldt voor de rood-witte balk achter en de blauw witte balk voor.

Tussen 11:00 uur en 17:30 uur wordt een witte balk toegevoegd (midden) die gedurende die tijd 100 5 brand.

Dit zijn ook community balken, overigens. Wij hebben geen alg problemen. Overigens werken we wel met CO2

Misschien heb je hier iets aan.


Groet,
Ben
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan