Nieuwe verlichting Juwel Rio 180

M

Marvis

Guest
Hallo allemaal,

Sinds acht maanden ben ik trotse bezitter van een Juwel Rio 180. Vroeger werd deze door mijn opa gebruikt (tot 17 jaar geleden) en 9 maanden geleden besloot ik om het aquarium weer op te bouwen. Één T8-lamp had ik laten zitten (sylvania regular) en ik heb een nieuwe T8 lamp gekocht (sylvania Gro-lux) die nu dus alweer 8 maanden draait.

Nu vind ik dat het tijd is om mijn verlichting te vernieuwen en verbeteren maar ik weet niet heel goed wat ik zal doen en hoop middels dit forum tot een goed besluit te komen.

8RF37eP.jpg


Mijn eerste keuze is om gewoon weer twee T8-buizen te kopen (Hagen Life-Glo icm Hagen flora-glo), maar ik ben bereid om een T5-balk te kopen of misschien zelfs LED.

Wat informatie over mijn aquarium:
Afmetingen: 100x41x50
Bewoners: Vuurgarnalen, drie dwerggourami's, tien neon tetra's en een sulawesi slak.
Planten: 2 Java varens, twee mini javavarens, 2 mos ballen, vallisneria spiralis, pogostemon helferi, rotala yao yai, pogostemon stellatus en een tapijtje van hydrocotyle tripartita.
Onderhoud: Per week verschoon ik 25% van het water en voeg ik 20ml easy-life profito toe. Elke dag voeg ik 5ml easy-life easy-carbo toe.
Voedsel: Eens in de twee/drie dagen vlokvoer. Drijvend voor vissen maar ook zinkend voor garnalen. Zo af en toe een komkommer.
Temperatuur: 24,5 graden (fluval)
Filter: FLuval 206 filter.
 
Bedankt! Inderdaad een oude bak. Wel even overgespoten om hem weer mooi te laten lijken en zwarte profielen toegevoegd om de lelijke lijmranden weg te werken. :!
 
Zou iemand me nog advies kunnen geven over welke lampen ik heb beste kan nemen?
 
Terug
Bovenaan