nieuwe verlichting

  • Onderwerp starter Deleted member 14272
  • Startdatum
D

Deleted member 14272

Guest
Sinds afgelopen Zaterdag een extra led verlichting gekocht,de jbl solar natur 59 watt.Buiten de ook nog niet zo lang geleden gekochte Easy led universal 2.0.

Deze beide led's zijn voor mij de vervangers van de (4) verwijderde T5,en ik wil wel kwijt dat ik nu erg tevreden ben.Buiten het feit dat de beide led's wel veel warmte afgeven,moet nog maar eens een computerventilator terug plaatsen in de pvc kap,de uitsparing en een vorige fan heeft er altijd wel ingezeten maar is er op een gegeven moment mee gestopt,ondanks dat ik lucht inblaasde in plaats van afzuigde,want daar kunnen ze niet tegen.

Ik heb nog wel 2 kleine aandachtpuntje's die de verlichting niet echt onderuit halen maar wil dit wel aan jullie kwijt.

De Easy led bestaat uit 2 unit's die onafhangkelijk beide een stroomvoorziening nodig hebben en in 2 apparte delen/lampen opstarten,dit had ook1 lange led kunnen zijn,maar ik wilde perse deze Led.

De JBL led solar bestaat wel uit 1 unit en geeft met de bijgeleverde afstandsbediening in 3 fase's helder en mooi licht,dit met de huidige afstandsbediening.

wat ik wel vind tegenvallen is dat voor deze led een aansturing verkrijgbaar is die alles wel kan regelen,maar wel 180 euro moet kosten,en vind dit zelf erg overtrokken.

ik ben geen electronica expert,maar er zit in zo'n apparaatje toch niet meer dan 25 euro aan onderdelen in of wel?

Maar het zullen wel weer de ontwikkelingskosten zijn ,ik zou alleen willen schakelen naar 3 lichtniveau's een onweer situatie daar zit ik niet echt op te wachten en mijn vissen ook niet.

Misschien ander suggestie's of meningen.

gr.bert
 
Wat staat er op de adapter van de jbl lamp?
 
Een heel verhaal tuinkabouter,ik kan er geen soep van koken,:chef:

Uitreraard van chinese makelij,xing yuan electronics.co.ltd ( maar waarschijnlijk onbelangrijk).
Model xy90d-24037550hg-ef
Artikel nr.6192400
Input 220-240 V 50/60 HZ max: 1,8 A
output 24 V (0 W 3,75 A

Verder nog Ip 20 ta= 40 . C
Tc= 85 C
 
Wil ook nog wel even kwijt dat er te schakelen is naar 3 niveau's,te weten 2700K (prachtige warmwitte kleur) en vervolgens naar 4000 K en 6700K verder zitten er nog een aantal functies brightness en R+ en R- functies op waar ik nog niet geheel uit ben.
 
De gebruiksaanwijzing verteld ook nog :oops:dat het uitvallen van maximaal 5 % van de led's binnen de garantie periode niet geld als defect
 
En een foto van de stekker?
En dan bedoel ik de contacten in de stekker die tussen de lamp en adapter zit.

Zoals het nu lijkt zou het wel kunnen met een tc420 oid..
 
Terug
Bovenaan