Nieuwe verlichting

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
513
Locatie
Zwammerdam
Goedemiddag mede forum leden,

Ik wil graag nieuwe led verlichting boven mijn Oase Highline.
Ik heb een plantenbak dus daar moeten ze wel geschikt voor zijn.
Ik hoor graag van jullie wat goede led verlichting is.

Alvast dank.

Erik
 
 
Daytime, HVP en JMB. Dit zijn een paar geschikte merken. Zelf heb ik boven mijn plantenbak JMB balken.
 
Ik heb Daytime en helemaal tevreden. Op dit forum hoor ik echter weinig over Twinstar,. Zijn er leden die hier hun ervaringen willen delen?
 
@Cornelius gebruikt de twinstar lampen boven zijn bakken dacht ik
Klopt, ik heb een Twinstar 600SA II. Ben er erg over te spreken, tot nu toe het beste wat ik heb gehad. Maar daar is prijs ook wel naar.
Mooi strak model, word niet warm en een uitstekende lichtopbrengst . Ben erg tevreden met de resultaten die ik ermee behaal.
 
Ik heb Daytime en helemaal tevreden. Op dit forum hoor ik echter weinig over Twinstar,. Zijn er leden die hier hun ervaringen willen delen?
Sinds een paar weken Twinstar II 600CA hier; bevalt erg goed. Mooie lichtopbrengst, kleuren komen erg mooi uit en plantjes kleuren en groeien fantastisch. Gecombineerd met een dimmer ook mooie zonsop- en ondergang.
 
Sinds een paar weken Twinstar II 600CA hier; bevalt erg goed. Mooie lichtopbrengst, kleuren komen erg mooi uit en plantjes kleuren en groeien fantastisch. Gecombineerd met een dimmer ook mooie zonsop- en ondergang.
60cm1.jpg

Moet inderdaad onderhoud hebben, maar deze is met de twinstar erboven.
 
Bekijk bijlage 316929
Moet inderdaad onderhoud hebben, maar deze is met de twinstar erboven.
Valt mee toch staat er fris en mooi bij :thumbs: ;)

Wat de vraag van Ts betreft gebruik hier tot volle tevredenheid de matrix modules van daytime led 9 stuks in totaal op een lengte van 250 cm.
 
Goede avond,

Dank jullie wel voor deze info alleen nog ff een vraag over de Twinstar.
Deze kun je alleen gebruiken bij een open tank denk ik en aangezien die van mij een deksel heeft gaat dit hem dan niet worden denk ik of kan ik hem wel gebruiken onder een kap?
Had ook nog de chihiros wrgb 2 gezien, deze kwam er ook wel goed uit.
 
Op mijn bak hoort officieel ook een kap. En een plastic randje aan de onderkant. Ammel mooi dr af gesloopt :cool:

Als je per se een Twinstar en íets op je aquarium wil hebben, kun je ook gewoon afdekken met plexiglas. Even uitsparingen maken voor je filter/heater/lamp en klaar is Erik.
 
Je bedoelt plexiglas ipv de kap en dan daarop/daar boven de lamp ?
 
Denk er wel om dat dunner plexiglas krom trekt als het langdurig aan één kant vochtig blijft. Dus kleinere platen cq veel ondersteuning of dikker plexiglas gebruiken.
 
Kan toch ook gewoon helder(wit )glas nemen?
Maar dit type led lampen moeten wel zo ongeveer 20 à 25 cm boven het water hangen en niet 2 cm erboven.
 
Zelf heb ik 2x de JBL led solar nature en 2x JBL effect. Deze doen het héél goed wat verlichting betreft voor plantjes, foto's in het foto-topic, de visjes zijn ook mooi gekleurd. Ik ben hier tevreden van, oké, het is een beetje duur, maar je hoort me niet klagen tot hiertoe. Een beetje moeite met instellen, maar dat is het in het begin altijd denk ik...
 
Terug
Bovenaan