Wat is er nieuw

Nieuwe verwarming van Juwel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy233
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy233

Guest
Bij mijn nieuw gekochte aqua ( Juwel Rekord 600), ongeveer 2wk terug, zat dus zo'n complete set bij.

Ook een verwarming van Juwel, 50 Watt.
Zag er opzich hetzelfde uit dan de normale verwarmingen van Juwel.

Enigste wat anders was, was dat er op de verwarming geen cijfertjes stonden van op welke temperatuur je hem kunt zetten.
Alleen draairichting + en - , meer niet.
Ja, en een streepje ergens.
Dus eerst op streepje gezet en bij mij werd de bak toen 22 graden, ietsje hoger gedaan en nu is de bak 25 graden.

Snap alleen niet waarom Juwel er geen cijfertjes op heeft gezet bij deze verwarming?
Is dit dan een nieuw type verwarming, of is dat altijd zo bij de 50 Watt van Juwel?

Wij hebben sinds een week of 6 een Juwel Rio180. Daar zit een 200 watt verwarming in met dezelfde instellingsmogelijkheid.
Na een paar dagen spelen, heb je wel de gewenste temperatuur.

Klopt, ik had het eerst op het streepje gezet en toen werd het 22 graden.
Ietsje verder gedraaid en nu is het constant 25 graden, hij doet z'n werk dus wel goed.
Is alleen even extra goed opletten bij instellen en dat je er niet per ongeluk tijdens onderhoud langs schiet met je hand waardoor hij verdraaid en je niet goed kunt lezen waar hij dan op staat.
Dus ik check wel telkens voor de zekerheid meerdere malen de temperatuur.

Bedenk wel dat 25 graden veel te warm is voor de vissen die je wil houden. 22 graden is genoeg.

Jones zei:
Bedenk wel dat 25 graden veel te warm is voor de vissen die je wil houden. 22 graden is genoeg.

Voor alles is 22 graden genoeg, Jones?
Dus ook voor de Vuurtetra's?

Jones zei:

Kan ik de verwarming nu ineens terug zetten op 22 graden, of beter geleidelijk, vanwege de planten?

Krijg ik zo geen last van alg door temperatuurdaling?

Dat zou geen probleem mogen zijn 🙂

Jones zei:
Dat zou geen probleem mogen zijn 🙂

Dan ga ik dat straks even doen 🙂

Thanks 🙂

Ik hoop alleen niet dat het te koud gaat zijn straks en dat er toch problemen zullen gaan komen omdat de visjes te koud zullen zitten.
Want bij een tropisch aquarium denk ik aan een temperatuur van 25 graden 🙂

Ok, thanks.

Ga ik straks eens lezen.

Ja misschien kun je zelfs wel zonder verwarming... mits de omgeving van je aquarium warm genoeg is

Inderdaad, ons 60cm bakje staat ingesteld op 22 graden en die verwarming hebben we nog nooit aan zien staat. Je kunt hem er natuurlijk altijd inhangen, weet je zeker dat het ook niet te ver afkoelt.

~ Ivo

nou inderdaad. bij mij wordt het 's nachts niet kouder dan 22graden in de bak en overdag is hij 24 graden. maar ja ik ben meestal wel thuis en dus in de kamer is het altijd wel warm 🙂

Kachel staat hier nooit zo hoog, alleen als het vriest om te voorkomen dat de leidingen bevriezen.
Dus denk wel dat verwarming nodig is in het aquarium 🙂

Oh staat hij op een slaapkamer dan?

Inuz zei:
Oh staat hij op een slaapkamer dan?

Nope 🙂
Gewoon in de huiskamer 🙂

Heb de kachel rond deze tijd van het jaar op 19 graden staan 🙂

Bij mij is het andersom, de verwarming in mijn kamer gaat niet aan door de verwarmingselementen in de aquaria 😛 .

Whahahaha das een goede niekser!

Oh beetje koud 😉 maar ja, kost wel minder he 😉.
Wij hebben kleintjes dus voor hun heb ik het lekker warm 🙂

Inuz zei:
Whahahaha das een goede niekser!

Oh beetje koud 😉 maar ja, kost wel minder he 😉.
Wij hebben kleintjes dus voor hun heb ik het lekker warm 🙂

Ben er aan gewend 🙂
Heb altijd meer last van de zomer, ik kan niet zo goed tegen warmte/hitte 🙂

Gas is hier goedkoper dan stroom.
Dus ,kachel op 20-22 graden.
Blijven de meeste bakken op temperatuur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan