Wat is er nieuw

nieuwe visbestand

MRG

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
beste mensen ik ben ongeveer nog 1-2 weken van mijn 6 sluierstaarten af die gaan naar een vijver van 5000 liter omdat ze te groot beginnen te worden voor mijn rio180 nu wil ik wat anders gaan houden en ik zat naar de topic visbestand per bakmat aan het kijken en mijn vraag is ik wil zeg maar zo,n bestand gaan houden 6x Dermogenys pusillus
20x Puntius pentazona
5x Rhinogobius duospilus
20x Caridina multidentata
5x Anatome helena horen ze allemaal bij elkaar? is dit niet te veel voor mijn bak? en mocht het wel kunnen kan ik ook b,v van 20 garnalen 4 soorten x5 of 5soorten x 4 doen want vindt die garnalen toch wel cool

Je zou als een scholenvisje ook een iets kleiner soortje kunnen nemen, bijv. de Paracheirodon simulans of nannostomus marginatus. Daar kunnen er dan iets van 25 in gok ik. Maar ik denk dat de Puntius pentazona ook wel zou kunnen hoor.

bedankt voor je reactie fantoom die nannostomus marginatus ziet ook mooi uit en wat de keuze gaat worden moet zoiezo geen plantjes eters zijn want wat ik nu heb pffffffff die vreet alles op in 1-2 weken tijd

Ik denk dat dit wel een leuk bestandje is:

6x Dermogenys pusillus
20/25x Nannostomus marginatus
5x Rhinogobius duospilus

En dan nog een zooi vuurgarnalen. Voor de Dermogenys pusillus moet je wel opletten, plantjes voor de ruit MOETEN. Anders kunnen ze hun kaak bezeren door er tegenaan te zwemmmen.

thx nogmaals effe kijken naar andere zijn ideen

Welke garnalen soorten zijn makkelijk om te houden??

MRG zei:
5x Rhinogobius duospilus
Fantoom zei:
5x Rhinogobius duospilus
Het is duidelijk dat nog veel informatie uit databases gehaald wordt en soms valt iemand dan in de valkuil: het klopt soms gewoonweg niet, of er worden nuances onterecht niet gemaakt. Soms is dat nogal jammer, zoals bijvoorbeeld bij de combi van de Rhinogobius met de rest.

De Rhinogobius is subtropisch en heeft perioden van afkoeling nodig. Fishbase vermeldt: "Subtropical; 15�C - 25�C" en dat betekent dus niet dat je zomaar elke temperatuur uit die range naar believen continu kan aanhouden. Je verkort de levensduur van het diertje hier ernstig mee. Geen goede combi dus met de andere soorten.

~ Ivo

Fantoom zei:

6x Dermogenys pusillus
5x Rhinogobius duospilus

En dan nog een zooi vuurgarnalen. Voor de Dermogenys pusillus moet je wel opletten, plantjes voor de ruit MOETEN. Anders kunnen ze hun kaak bezeren door er tegenaan te zwemmmen.

En aanvullend op M&I!. Heb je enig idee hoe ver de uitschuifbek van een duospilus open kan? Alwaar dan een volwassen vuurgarnaal in zal verdwijnen? Al of niet doormidden "geknipt"?

De combi caridina/duospilus is echter wel mogelijk, maar dan alleen wanneer het reproductievermogen minimaal een status quo heeft met de vraatzucht van de duospilus.

[edit]
break-even is een iets betere term.

Dus dat bestand per bakmaat klopt niet? Die 5streep barbeel vindt wel cool en wat kan ik nog bij doen volgens jullie?en ja ik was van plan om temp op 22-23 te doen

Catweazle zei:
Fantoom zei:

6x Dermogenys pusillus
5x Rhinogobius duospilus

En aanvullend op M&I!. Heb je enig idee hoe ver de uitschuifbek van een duospilus open kan? Alwaar dan een volwassen vuurgarnaal in zal verdwijnen? Al of niet doormidden "geknipt"?

De combi caridina/duospilus is echter wel mogelijk, maar dan alleen wanneer het reproductievermogen minimaal een status quo heeft met de vraatzucht van de duospilus.

[edit]
break-even is een iets betere term.

Sorry, verkeerd gevonden dus.

6x Dermogenys pusillus
20x Puntius pentazona
5x Rhinogobius duospilus
5x Anatome helena. wat zou ik ipv deze 5x Rhinogobius duospilus en de 5 helenas kunnen doen?

Corydoras?
Pangio kuhlii?

~ Ivo

Ok thx ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan