nieuwe vissen binnen 3 dagen dood


woutDR

Well-known member
Lid geworden
7 november 2015
Berichten
1,092
situatie RIO 450
1/3 T. Leeri
1 T. Trichopodus
5 Corydoras serbai
1/1 adinoacara Pulcher

voorbije maandag 8/6 kocht ik 18 H. Eques , bij thuiskomst (30 min rijden) was er 1 overleden in de zak
na langzaam overwennen, druppelwijze na 1 u in de bak zonder het water van het transportzakje
volgende morgen slecht 5 zwemmende Eques , te zien
dan nadien nog maar 1

Ph 7 Kh 7, Gh8
NO2 0
NH3 0
NO3 15
PO4 1

het aquarium draait 7 maanden, de andere vissen stellen geen problemen, groeien goed. Het acara koppel regelmatig nestje.

enige ideen? suggesties?
 
Ben bang dat je duur voer hebt gekocht voor de Adinoacara pulcher...Deze lusten graag visjes van zo'n centimeter of 6 en niet te dik. Zeker de H. eques past er zo in....!
 
ik heb er nochtans 15 dood uitgevist :(

ondertussen ook contact gehad met de lfs waar ik ze kocht, toch een goed aangeschreven nederlandse winkel

ze hadden van dezelfde batch vis nog meer "klachten" gekregen over vroegtijdige sterfte.
Ik krijg een waardebon voor het bedrag.

Had ook een koppel A. Borelli gekocht, ( ander aquarium) die doen het perfect
 
"...ondertussen ook contact gehad met de lfs waar ik ze kocht, toch een goed aangeschreven nederlandse winkel

ze hadden van dezelfde batch vis nog meer "klachten" gekregen over vroegtijdige sterfte.
Ik krijg een waardebon voor het bedrag..."
Jeetje wat een verhaal zeg! Maar wat een goede oplossing van de winkel zeg, fijn dat ze je op deze manier tegemoet zijn gekomen. Ik neem aan dat je hier tevreden over bent? :petjeaf:
 
Jeetje wat een verhaal zeg! Maar wat een goede oplossing van de winkel zeg, fijn dat ze je op deze manier tegemoet zijn gekomen. Ik neem aan dat je hier tevreden over bent? :petjeaf:


uiteraard ben ik tevreden
ik koop al meerdere jaren vissen in die winkel.

Ik woon in belgie en de winkel is net over de grens, dus na de lock down mocht ik nog eens de grens over...

Ze hadden over dezelfde levering via deze soort nog dezelfde "klacht" gekregen, ik gaf ook men waterwaarden en legde het uit.

Inderdaad bizar maar vooral belangrijk dat ze ook bij hun leverancier eens verder zoeken naar de oorzaak
 
Elke vergelijking loopt natuurlijk mank maar dit doet me denken aan een echt gebeuren. Een paar mensen hadden vissen gekocht bij de LFS. Ze hadden niet verteld dat ze de bak nog maar pas draaiende hadden. De volgende dag kwamen ze terug met een plastic zakje met hun dode vissen. De LFS eigenaar werdt gebeld door de medewerker. Ze mochten terugkomen en kosteloos nieuwe vissen halen. In de tussentijd dat er gebeld werdt had ik ze de belangrijkste tips gegeven wat betreft opstarten.

Dat je LFS zich zo opstelt spreekt voor de kwaliteit van de service.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan