Wat is er nieuw

Nieuwe vissen halen

TessaPrincessa

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2011
De vissen uit mijn laatste post (een paar jaar terug) zijn overleden, daarna heb ik lang geen vissen gehouden. Tot ik een half jaar terug van één van mijn leerlingen een sluierstaartvis heb gekregen. Deze heeft een paar maanden zielig alleen in een 70 liter bak gezwommen. Door de corona is de vis bij mij thuis komen te staan in een 20 liter bak, iets groters was in mijn appartement niet mogelijk. D
Sinds vrijdag ben ik verhuist en de 70 liter bak is tijdens de verhuizing gesneuveld. Morgen komt de Rio 240 binnen. Vrijdag ga ik shoppen voor een leuke achterwand, filterzand en planten.
Ik wil ook graag een vriendje voor Ruma halen. In de dierenwinkels zie ik alleen nog maar zieke vissen en vissen die te klein worden gehouden (dit wil ik niet steunen). Daarom vroeg ik mij af waar jullie je vissen halen.

Groetjes Tessa

Je kan gaan kijken of er sluierstaart kwekers in de buurt van jou zijn. Ik heb gehoord dat Fancy Goldfish store een goeie is. Je kan ook gaan kijken op marktplaats of er sluierstaarten te koop zijn.

Fancy goldfish store komen al mijn vissen vandaan

Weet iemand kwekers in de buurt van Noord-Holland Noord?

Fancy Goldfish store heb ik ook al iets van gehoord. Ik vind het best wel ver en dat gaat binnenkort niet lukken. Het zou voor Ruma wel fijn zijn om over een maand een vriendje te hebben.

Je kan dan kijken op marktplaats of er 1 is. Ik heb zelf ook net 3 sluierstaarten gekocht via marktplaats.

Je kan dan kijken op marktplaats of er 1 is. Ik heb zelf ook net 3 sluierstaarten gekocht via marktplaats.

Ik kijk regelmatig op marktplaats, maar krijg vaak geen reactie van verkopers. In omgeving noord-holland zie ik sowieso vaak weinig aanbod.

heb ook vaak genoeg gehad dat er mensen waren die ze wouden geven aan mij maar nooit kwamen opdagen... Je kan miss online kijken. Siervissen online shop is volgensmij een goeie website dus je zou het via daar kunnen bestellen.

Hoi Tessa!

Leuk dat je er bij komt! Ben benieuwd hoe jij je nieuwe bak gaat inrichten! Bij mij is het nog wat rommelig maar kan nog leuke ideetjes gebruiken ook voor mij zijn sluiers nog nieuwe kost.
Ik heb mijn visjes bij sluierstaartkv.nl gevonden en doen het super lekker. Ligt redelijk centraal boven Zwolle daar kan je eens een bezoekje brengen.
Hou er rekening mee dat je koopt wat je in je hoofd hebt en wat in je bak past want de verleiding is groot! 😍

Succes!

Hoi Tessa!

Leuk dat je er bij komt! Ben benieuwd hoe jij je nieuwe bak gaat inrichten! Bij mij is het nog wat rommelig maar kan nog leuke ideetjes gebruiken ook voor mij zijn sluiers nog nieuwe kost.
Ik heb mijn visjes bij sluierstaartkv.nl gevonden en doen het super lekker. Ligt redelijk centraal boven Zwolle daar kan je eens een bezoekje brengen.
Hou er rekening mee dat je koopt wat je in je hoofd hebt en wat in je bak past want de verleiding is groot! 😍

Succes!
Bedankt,

Ik ben qua inrichting ook wel een beetje benieuwd wat het gaat worden. Morgen of overmorgen ga ik naar een aquariumwinkel in Almere om te kijken voor een achtergrond en filterzand.
Ik hoop ook een mooi stuk hout of steen mee te nemen, uiteraard zonder scherpe randen.
Op de bodem komt een dunne laag filterzand. Qua planten wil ik Anubias, mosballen, mixbosjes en vallisneria halen.
Uiteindelijk ben ik voor in het begin op zoek naar 1 extra visje, het liefst een vriendje voor Ruma (ik denk dat zij een vrouwtje is). Zaterdag maak ik nog een lange rit in de auto en kom ik langs iemand die via MP vissen verkoopt, als het visje er zaterdag nog is neem ik die waarschijnlijk mee. Dan zitten er in mijn bak twee vissen en kan ik er altijd later nog 1 of 2 bij halen. Het liefst heb ik drie vissen maar zoals je zelf al zegt, de verleiding is groot en ik wil er niet meteen te veel halen omdat een nieuwe vis kopen zo leuk is.

Visjes moet je met je verstand kopen 😉 👍
Ben benieuwd!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan