Nieuwe vissen in nieuw aquarium - voeren


W

Weet het soms even niet

Guest
Vandaag heb ik, na veel geduld en goede waardes, mijn eerste school zebra rasbora’s in het aquarium gezet. Mag ik die vanavond al voeren?
 
Het mag wel als de bak voldoende is ingedraaid hoor . Op deze manier krijgen de bacterien ook hun eten en kunnen ze zich aanpassen aan de nieuwe belasting. Geef ze niet gelijk heel veel voer zou ik zeggen.
 
Voeren zou ik morgen doen..... vissen zijn nog gestresst door het vervoer en zullen misschien nog niet eten. Eindstand; je moet vanavond nog de bodem afzuigen en dat is niet handig omdat de vissen dan nog meer stress krijgen, de bacteriën in de bodem meteen weggehaald worden en je dan teveel schoonmaakt ivm je wekelijkse waterwissel. Als je corydorassen zou hebben was het een ander verhaal
 
Dank voor alle reacties. Ik dacht zelf ook al aan morgen voeren. Dat komt dus wel goed. Mijn aquarium is een Juwel Rio 125. Hij staat inmiddels sinds 5 december; keurig netjes ingedraaid zou ik zo zeggen.
Waterwaardes
no3 = 0
no2 = 0,25
kh = 7
Gh = 7
ph = 6,8
Cl2 = 0
fe = 0,2
co2 = 24

mijn eerste schooltje zijn er 16
 
Hij staat inmiddels sinds 5 december; keurig netjes ingedraaid zou ik zo zeggen.
no3 = 0
no2 = 0,25
Je bent geduldig geweest, dat zeker. Ruim voldoende de tijd genomen. Alleen is het de vraag of er met voldoende afval (bijv visvoer) is ingedraaid, ook in verhouding tot de aanwezige plantengroei.

No2 hoort niet meetbaar te zijn. No3 juist wel. Zonder dat je no3 meet kun je er niet van uitgaan dat de vissen veilig zijn ben ik bang...

Ik zou dus even voorzichtig zijn met voeren. :)
 
Ja no2 moet eruit..... probeer anders een kleine waterwissel, beter dat als morgen geen visjes meer hebben😉
 
Dank voor jullie advies. Ik ga een kleine waterwissel doen.
 

Terug
Bovenaan