Nieuwe vissen witte stip?


MischaC

Well-known member
Lid geworden
3 april 2020
Berichten
258
Leeftijd
45
Goedenavond,

vandaag 5 Honinggourami goud toegevoegd aan mijn bak. Zie nu net bij 1 mannetje 1 witte stip op de achtervin, zie foto. Wat denken/vinden jullie? Direct apart zetten of heel even aan kijken?
 

Bijlagen

  • 0351DEF3-E632-4E50-81DE-75597ADBF784.jpeg
    0351DEF3-E632-4E50-81DE-75597ADBF784.jpeg
    145.3 KB · Weergaven: 80
Ziet er niet echt uit als stip. Zijn meestal echt stippen geen streepjes.

Zag vandaag choco gouramies echt mooie vissen.
 
In het echt is het een ronde witte stip. Streep zal waarschijnlijk door de foto komen.
 
Ik zie op de foto niet echt een stip, maar misschien kan je een scherpere sturen?
Het kan ook dat hij met het verhuizen een kleine beschadiging heeft opgelopen. Bij stip krijgen ze ook jeuk en gaan ze schuren en dat is heel duidelijk gedrag.
Als het echt stip is kan je de temperatuur omhoog doen naar 31 graden, dan ben je er snel vanaf en hoef je niet met medicijnen te gaan rommelen. Je andere vissen moeten er natuurlijk wel tegen kunnen.
Vaak als je stip hebt, dan krijgt de rest het ook en aangezien je gourami's waarschijnlijk al een tijdje samen zitten kan je ze beter allemaal behandelen.
 
En in quarantaine zetten neem ik aan?
Ligt er een beetje aan of je een 2e ingedraaide bak hebt en wat inje huidge zit. Dat wisselen doet de vissen meer slecht dan goed.

Heb laatst stip gehad bij tetra's ze hebben maar uurtje of 2 bij elkaar gezeten maar de tetras die al in mijn bak zat waren allemaal al besmet. Stip valt ook van de vis af en vermenigvuldigd daar verder.
Heb ichtocell van hsaqua gebruikt was na 4 dagen genezen.
 
Toevallig heb ik er ook een precies zo'n stipje.
Ik denk eerder pigment verlies of beschadiging.
Want het breid niet uit ook niet bij de rest.
 

Terug
Bovenaan