Nieuwe vissen


A

Albirdie

Guest
Beste aquaria en, ik ben in het bezit van drie aquaria. Een van 600 liter en twee van 250 liter. De grote bak zitten discussen in en wat bijvissen. Een van de 250 liter bakken is een malawiciclidenbak. Nou wil ik de andere bak nog opnieuw inrichten. Zaten eerste kleine discussen in aangezien ik die 6 a 8 keer per dag voerde en niet bij de andere discussen wou, maar zijn inmiddels al maanden geleden overgezet naar de grote bak omdat ze rond de 10 cm waren. Nou wil ik hoofdvissen toevoegen maar zit nog in dubio wat voor. Is een eheim bak van 100x50x50. Is amazone i gericht dus met planten, stenen en hout en zitten al wat zalmpjes en corydorassen is. Nu wil ik nog graag 4 a 6 grotere vissen bijplaatsen, liefst ook Zuid-Amerikaans (geen maanvissen) welke vissen zouden jullie adviseren. Welke Amerikaanse cicliden kunnen bv goed in een gezelschapsaquaria met deze afmetingen?
Ben benieuwd naar jullie tips.
 
Zelf heb ik de Maroni gehad en dat is een mooie en rustige vis die prima zou kunnen.
 
"Beste aquaria en"
Die heb ik nog niet eerder gehoord! :DD :thumbs:

...ik ben in het bezit van drie aquaria. Een van 600 liter en twee van 250 liter. De grote bak zitten discussen in en wat bijvissen. Een van de 250 liter bakken is een malawiciclidenbak. Nou wil ik de andere bak nog opnieuw inrichten. Zaten eerste kleine discussen in aangezien ik die 6 a 8 keer per dag voerde en niet bij de andere discussen wou, maar zijn inmiddels al maanden geleden overgezet naar de grote bak omdat ze rond de 10 cm waren. Nou wil ik hoofdvissen toevoegen maar zit nog in dubio wat voor. Is een eheim bak van 100x50x50. Is amazone i gericht dus met planten, stenen en hout en zitten al wat zalmpjes en corydorassen is. Nu wil ik nog graag 4 a 6 grotere vissen bijplaatsen, liefst ook Zuid-Amerikaans (geen maanvissen) welke vissen zouden jullie adviseren. Welke Amerikaanse cicliden kunnen bv goed in een gezelschapsaquaria met deze afmetingen?
Ben benieuwd naar jullie tips.
Ik durf je geen antwoord te geven op je vraag, maar ik wilde wel even reageren om je te wijzen op het topic van Raoul (@rjoemman ) over zijn prachtige bak. Deze beste man heeft bovendien ook een hoop kennis in huis. https://aquaforum.nl/threads/el-gran-rio-amazonas-de-raoul-rjoemman.165864/
 
yo thats me
Grotere vissen in een bak van 100x50x50 zou ik niet doen.
Eerder een paar mooie dwerg cichliden.
De schaakbord cichlide is een hele mooie vis met karakte.r
Je kan ook kijken naar wat kleiner blijvende L-nummers.
Ancistrus is mooi, maar ook bijvoorbeeld de L260 of L333, L201
 
In die 600 liter bak zou je wel een iets grotere vis kunnen bijzetten.
Geophagus soorten vind ik zelf erg mooi.
Let op welke, want sommige soorten worden erg groot maar sommige zijn ook aggresief richting de discus.
 

Terug
Bovenaan