Wat is er nieuw

nieuwe vriend voor goudvis??

Marjo-lein

Well-known member
Lid geworden
17 augustus 2009
Een vriendin van me heeft een nieuwe vis gekocht voor bij haar goudvis.
De bak is 60x30x30, is deze vis daar te groot voor of niet? En wat voor vis is het?

779666_0_82_img20150924wa0000.jpg

Ik weet niet welke soort het is maar die lijkt me veel te groot voor een 60cm bak.
Ook lijkt de rug me al vergroeid.

Het is een jonge kromme Graskarper.

Dit is zijn Moeder. 😉
yI9yQqZjsufvaluckh_9x-zt_EHlGj0Z.jpeg

Hier in de polder zitten ze ook van een uitzetting eind jaren 80. Ze zijn rond de 106cm lang en hun kop is zo groot als dat van een schaap.

Daarnaast is de bak niet groot genoeg voor de goudvis

En hij gaat geheid de plantjes uitroeien. (dat is ook de reden dat ze uitgezet zijn). Je mag ze eigenlijk niet vangen (maar ja bijvangst is lastig altijd te voorkomen).

Ze zijn ook nog eens lekker in de pan maar dat zal de bedoeling niet zijn...

Zo waar mensen allemaal wel niet mee thuis komen, dit hoort in een meertje of iets dergelijks te zwemmen...

As I said, niet mijn vissen maar die van een vriendin. En die heeft deze vis bij de boerenbond gekocht in het aquariumgedeelte.

Marjo-lein zei:
As I said, niet mijn vissen maar die van een vriendin. En die heeft deze vis bij de boerenbond gekocht in het aquariumgedeelte.

Ik zou hem zsm terugbrengen naa de boerenbond dan.

Laat haar dit even lezen, Marjolein. 😀

SaskiaZ zei:
Marjo-lein zei:

Of naar een zeer grote particuliere vijver.

En ik zou graag een foto willen zien van de Goudvis. Als ik goed naar de kop kijk, zou het best een Goudkarper kunnen zijn.

Botia zei:
SaskiaZ zei:
Marjo-lein zei:

En ik zou graag een foto willen zien van de Goudvis. Als ik goed naar de kop kijk, zou het best een Goudkarper kunnen zijn.

Goudvissen blijven familie he, sowieso worden goudvissen al 30cm dus is dit aquarium veel te klein, die moeten in een vijver van minstens 3x3 meter. Maarja, het wordt lastig mensen dit duidelijk te maken, zeker als het om je vriendin gaat 😛 .

KidNatsu zei:
Botia zei:
SaskiaZ zei:
Marjo-lein zei:

Goudvissen blijven familie he, sowieso worden goudvissen al 30cm dus is dit aquarium veel te klein, die moeten in een vijver van minstens 3x3 meter. Maarja, het wordt lastig mensen dit duidelijk te maken, zeker als het om je vriendin gaat 😛 .

Maak daar maar 45cm van 😉
Daarnaast zijn de minimum maten voor een goudvissenvijver niet 3x3 meter, maar 2,5x1,5x0,80M 😉

ILoveAnimals zei:
KidNatsu zei:
Botia zei:
SaskiaZ zei:
Marjo-lein zei:

Maak daar maar 45cm van 😉
Daarnaast zijn de minimum maten voor een goudvissenvijver niet 3x3 meter, maar 2,5x1,5x0,80M 😉

Ahhh uiteindelijk heb ik ook geen verstand van goudvissen. De maten heb ik meerdere keren gehoord op het forum, en 30cm staat bijna overal voor goudvissen. Het zou kunnen dat het verschilt maar mijn punt blijft hetzelfde, grote vijver zoeken. Een aquarium van die maten is niet te doen 🙂 .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan