Wat is er nieuw

Nieuwe Zwaarddragers verstoppen zich/zijn bang

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Sinds vanmorgen zwemmen er nieuwe vissen in mijn aquarium.
Gaat allemaal goed, alleen de Zwaarddragers zijn er bang en schrikkerig.
Botsen ook tegen het glas op bij een onverwachtse beweging.
Of ze duiken de planten in ( zie foto).

Komt het vaker voor dat ze zo bang/schrikkerig zijn?
Hoe lang hebben ze nodig voordat ze gewoon rustig door de bak zwemmen en zich niet elke keer verstoppen als ze iets zien bewegen wat voor het aquarium langs loopt?
Ook als ze iets van ver zien, gaan ze zich meteen verstoppen.

Ik weet dat ze er nog maar net inzitten.
Maar ben benieuwd of dit misschien iets is wat bij deze vissen hoort en dat ze misschien wat langer tijd nodig hebben om te wennen?

478417_0_82_sam_5812.jpg

Bij mij deden ze dat nooit vroeger, ze wenden altijd wel snel. Maar ik zou gewoon even wachten, komt wel goed 🙂

dolle ancistrus zei:
Bij mij deden ze dat nooit vroeger, ze wenden altijd wel snel. Maar ik zou gewoon even wachten, komt wel goed 🙂

Heb net gevoerd, omdat het daar tijd voor was.
Ik voer twee keer per dag, soms drie keer.
Nu met meer vissen erbij die wat magertjes ogen ( waren al zo in de winkel) moet het spul toch groeien en wat voller worden.
Dus verdeel ik het over de dag en geef ik ook wat meer voer natuurlijk nu.

De vrouwtjes Zwaarddragers zwemmen nu wat meer rond, maar zodra er een beweging van dichtbij of ver af te zien is voor ze, schieten ze de planten weer in.

Het mannetje Zwaarddrager heb ik al even niet gezien.
Die heeft zich goed verstopt.

Hoe lang heb je ze al? En dikwijls een beetje voeren kan misschien helpen inderdaad, dan krijgen ze misschien ingeprent dat beweging = voer 🙂

dolle ancistrus zei:
Hoe lang heb je ze al? En dikwijls een beetje voeren kan misschien helpen inderdaad, dan krijgen ze misschien ingeprent dat beweging = voer 🙂

Zoals aangegeven nog geen dag 😀
Maar omdat de andere vissen totaal niet bang zijn/waren en hun wel,.. vroeg ik het mij af of dit normaal gedrag is.

Op zich kan dat bij alle soorten vissen voorkomen als ze in een nieuwe omgeving terecht komen. Het is feitelijk ook niet iets om je druk over te maken. Die ene vis is sneller als de andere vis qua overwenning in een bak. En het zit ook niet op de soort vast hoor (tenzij het een schuwe soort van zichzelf uiteraard is) maar op het individuele visje in kwestie.

stanovic zei:
Op zich kan dat bij alle soorten vissen voorkomen als ze in een nieuwe omgeving terecht komen. Het is feitelijk ook niet iets om je druk over te maken. Die ene vis is sneller als de andere vis qua overwenning in een bak. En het zit ook niet op de soort vast hoor (tenzij het een schuwe soort van zichzelf uiteraard is) maar op het individuele visje in kwestie.

Het zijn snelle visjes en ze zijn nog niet volwassen/uitgegroeid.
Ze zwemmen nu al wat meer door de bak heen, dan dat ze zich verstoppen.
Maar bij elke verdachte beweging schieten ze onmiddellijk terug de plantjes in.

Gun het tijd...
Komt vast wel goed. Als ik van tijd tot tijd nieuwe vissen in ��n van de bakken uitzet dan gebeurd dat ook wel eens hoor dat ze zich eerst terugtrekken of paniekerig worden. Kwestie van tijd...

Je hebt ook zwaarddragers die gewoon in de bak uitzet en die vervolgens steeds maar op de voorgrond zwemmen. Het verschilt echt...

Grtjs, "S"

stanovic zei:
Gun het tijd...
Komt vast wel goed. Als ik van tijd tot tijd nieuwe vissen in ��n van de bakken uitzet dan gebeurd dat ook wel eens hoor dat ze zich eerst terugtrekken of paniekerig worden. Kwestie van tijd...

Je hebt ook zwaarddragers die gewoon in de bak uitzet en die vervolgens steeds maar op de voorgrond zwemmen. Het verschilt echt...

Grtjs, "S"

Ik wacht gewoon af 🙂

Bedankt 🙂

Het gaat al wat beter nu.
Ze wemmen wat meer rond, zonder zich steeds te verstoppen.
Maar zijn nog wel wat schrikachtig.
Ze verstoppen zich dan nog steeds als er een zichtbare beweging te zien is voor ze.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan