Wat is er nieuw

Nieuwkomertje met Black Molly

• Onderwerp starter Onderwerp starter felix
  • Startdatum Startdatum
F

felix

Guest
Goedemorgen !

Vandaag merkte ik nogal vreemd gedrag bij mijn black molly. Deed ineens heel vijandig, hing wat scheef in de bak en had echt ENORM veel uitwerpselen vandaag. Normaal gezien vind ik dat ze al veel naar de wc gaan maar vandaag was het overdreven. Ze ging ook lekker in afgelegen plekjes op de bodem liggen wat ze anders nooit doet. Nu heb ik begrepen dat dit betekend dat ze zwanger is. Haar schubben zijn nog glad en heeft geen witte vlekken... enkel wat witte lipjes in het blauwe led licht wat ik aan heb voor in de nacht. Verder heb ik in mijn bak 7 afrikaanse blauwoogjes, 5 roodstaartzalmen, 4 zalmen met tijgersstreepjes(ken de naam persoonlijk niet), nog 2 black molly's en van die halfpaarse half witte kleine visjes. er vertoeven ook nog 2 bodemvreeters in mijn bak & 2 garnalen. (pff wat een opsomming) Nu is mijn vraag.... ik heb het gevoel dat mijn black molly zwanger is van een roodstaartzalm. Hij is telkens als enige bij haar als ze zich afzondert en hij lijkt ook de enige te zijn die zij accepteert in haar buurt. Omdat ik al wat dode vissen heb gehad tijdens mijn eerste weekje als aquariumhouder ben ik graag van alles zeker. Helaas heb ik geen foto... Maar ze heeft wel een dik buikje, ik zie vanonder precies haar schubben heel duidelijk door haar zwarte huidje en voor de rest ziet ze er even schattig uit als anders... Kan het dat deze regenboogstaart haar zwanger heeft gemaakt?

Nee, hoor dat kan niet. Zalmen leggen eitjes en molly's zijn levendbarend. Het gaat ook om twee heel verschillende vissoorten die niet kunnen kruisen. Als je een mannetjes molly in je bak hebt of je hebt haar pas gekocht dan kan ze wel zwanger zijn hoor maar niet van de zalmpjes. Een foto van de molly zou handig zijn zodat er met meer zekerheid gezegd kan worden of ze zwanger is.

Nee dat is niet mogelijk als je denkt dat die soorten hebben gekruist.
Heb je je bak lang genoeg laten indraaien want misschien heb je sterfte gehad door een nitrietpiek.

Hallo !
Had helemaal niet verwacht dat ik zo snel antwoord zou krijgen, wat een super forum😀
Dankjewel allemaal, heb 2 foto's gemaakt.
Ben benieuwd 🙂 Heb nog altijd geen baby mollys gevonden...
nog altijd vrij veel uitwerpselen en haar kontgat is wit. Volgens mij is dit altijd al zo geweest weet het niet zeker...
28a6g4j.jpg

2zp2wzp.jpg

Alvast bedankt

De voorste lijkt me zwanger, de achterste die aan het poepen is kan ik niet zeggen, ze is vrij slank dus lijkt me niet. Hoe groot is de bak waar ze inzitten? En wat voor bodem is dat?

haar uitwerpselen zijn eigenlijk normaal.. maar aan het uiteinde hangt er zo een soort doorschijnend filmpje aan... ik dacht dat dit miss van het zwanger zijn is. Maar ja.. maak me toch zorgen want het is mijn lievelingsvisje en kzou niet willen dat ik haar kwijt raak

Ja de voorste is ook degene die ik bedoel 🙂 uhm mijn bak is er 1 van 40 liter een rechthoekige vorm. En qua grond.... dat weet ik dus eigenlijk niet. Onderop zitten van die kleine korreltjes voor de plantjes goed in vast te zetten en bovenop.. ja dat zie je op de foto. Zoals ik al zei.. ben echt een leek, maar wel bereid te leren ! Want vissen zijn echt mijn hobby geworden

Zo dit is de rest van mijn aquarium, ben er echt helemaal verliefd op. Hopelijk is het een beetje fatsoenlijk 🙂
312tnr4.jpg

34dphs6.jpg

34dphs6.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan