ron35
Well-known member
Beste Forum leden,
Op deze zonnige dag de waterwaardes van mijn aquarium (250liter, Maanvissen 4x, dwergcichlides en blue platys) gemeten omdat ik wat licht alg puntjes op sommige plantjes zag komen.
Was behoorlijk geschrokken:
Test 1: 01-01-2020:
PH: 7,5
NH3: 0,0mg/l
NO2: 0,0mg/l
N03:20mg/l
PO4:1,0mg/l
Test 2: 11-04-2020:
PH: 7
NO2: 0,5mg/l
N03:70mg/l
PO4:2,0mg/l
Nu had ik gelezen dat NO3 niet giftig is maar ik wil wel graag de ideale waardes weer bereiken.
Ik heb wel 3 weken geleden flink gesnoeid en wat planten verplaatst waarmee in de bodem is gewoeld.
Toen ontstond er wel een kaamlaag maar niet zo erg dat de C02 belletjes bleven hangen.
Elke week gewoonlijk 20% water ververst en de kaamlaag is nagenoeg weg.
Ik heb voornamelijk Red Lotus en ik had gelezen (Aquariumfans) dat red lotus slecht is voor je aquarium en dat er in elk aquarium minimaal Vallisneria, Waterpest of de Cabomba moet zitten?
Ik heb deze planten geen van allen in mijn aquarium.
Wat is jullie mening hierover?
Tevens geef ik regelmatig diepvriesvoer?
Ik dacht dat dit beter was dan vlokkenvoer.
Hieronder enkele foto's
Hartelijk dank voor jullie tijd hierin om mij te informeren en zo weer wat meer te leren!
Op deze zonnige dag de waterwaardes van mijn aquarium (250liter, Maanvissen 4x, dwergcichlides en blue platys) gemeten omdat ik wat licht alg puntjes op sommige plantjes zag komen.
Was behoorlijk geschrokken:
Test 1: 01-01-2020:
PH: 7,5
NO2: 0,0mg/l
N03:20mg/l
PO4:1,0mg/l
Test 2: 11-04-2020:
PH: 7
NO2: 0,5mg/l
N03:70mg/l
PO4:2,0mg/l
Nu had ik gelezen dat NO3 niet giftig is maar ik wil wel graag de ideale waardes weer bereiken.
Ik heb wel 3 weken geleden flink gesnoeid en wat planten verplaatst waarmee in de bodem is gewoeld.
Toen ontstond er wel een kaamlaag maar niet zo erg dat de C02 belletjes bleven hangen.
Elke week gewoonlijk 20% water ververst en de kaamlaag is nagenoeg weg.
Ik heb voornamelijk Red Lotus en ik had gelezen (Aquariumfans) dat red lotus slecht is voor je aquarium en dat er in elk aquarium minimaal Vallisneria, Waterpest of de Cabomba moet zitten?
Ik heb deze planten geen van allen in mijn aquarium.
Wat is jullie mening hierover?
Tevens geef ik regelmatig diepvriesvoer?
Ik dacht dat dit beter was dan vlokkenvoer.
Hieronder enkele foto's
Hartelijk dank voor jullie tijd hierin om mij te informeren en zo weer wat meer te leren!