ozzywaw
Well-known member
vraagje, neemt de Pistia Stratiotes (drijfplant) behoorlijke nitraat op uit het water ?
ofwel dus meer als andere planten?
ofwel dus meer als andere planten?
Zelfs ook dan ijzer?En nitraat is de stof die de plant het meeste opnemen in vergelijking met andere voedingsstoffen
Drijfplanten hebben het ideaal:Drijfplanten nemen per definitie meer voeding op dan andere plantenen in onze bakken.
Ze hebben optimale CO2 waarden tot hun beschikking waardoor hun metabolisme een stuk hoger ligt, en daar hebben ze meer voeding voor nodig.
En nitraat is de stof die de plant het meeste opnemen in vergelijking met andere voedingsstoffen
Kleine toevoeging, in open bakken zie je hem ook veel. In dichte bakken komt dit plantje niet goed tot zijn recht en is erg gevoelig voor schimmels dan. Verder is het een prima drijver die goed aangeeft als er voedsel tekort in je bak optreed.Dit plantje houdt van nitraatrijk water maar ook van warmte en licht. Ze worden dan veel groter. Je moet dan regelmatig uitdunnen. Zorg wel voor een aanwezige beluchting. De blaadjes kunnen anders snel uitdrogen. Eigenlijk zie je deze plant vaak ook in vijvers.
deze voeg ik reeds toe(tenso) en meet middels druppel test, deze zit wel goed👍ijzer is voldoende aanwezig als je sporenmix gebruikt
Vandaar dat ik dus ook moet bijsturen want na metingen was de nitraat bijna 0 in verhouding met fosfaat .Verder is het een prima drijver die goed aangeeft als er voedsel tekort in je bak optreed.
In mijn geval gaat het om een inerte bodem, dus daar valt niks uit "te halen".Deze hebben een ph verlagende bodem
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.