Wat is er nieuw

Nitriet iets oranje, 1 visje dood. Wat te doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Martine1984
  • Startdatum Startdatum
M

Martine1984

Guest
Hoi! Ik heb een bak met visjes erin. Ik zag vanmorgen al 1 visje een beetje gek zwemmen. Dacht al oké, ik denk dat deze dood gaat. En helaas.

Zojuist nitriet getest en is oranje. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze weer naar het gele gaat? Ik maak de bak 1x per week schoon.

Zie graag jullie reacties!
Groetjes
Martine

Door heel snel water te gaan wisselen, nu gelijk 50% en na een paar uur weer meten.
Hoe lang draait de bak al?

Bij meten van nitriet kan je het beste meteen een waterwissel doen van 50%.
Om je verder goed te kunnen helpen zal je wat meer gegevens moeten prijs geven.
Wat is je onderhoud - hoe groot is je bak - wat voor filter - waar is je filter mee gevuld - welke en hoeveel vissen

Thnxs! Ga ik gelijk doen.

de bak draait in totaal nu 9 weken. Het is een bak van 70 liter en zit een filter in van superfish. De bak is daar ook van

Zoals al gezegd verversen tot de nitriet flink is gedaald. Deze moet 0 zijn en ik zou eerst niet aan de filter komen want dan spoel je weer goede bacterien weg.
Ook de bodem met rust laten want daar moet ook de bacteriecultuur nog goed op gang komen.

Zoals al gezegd verversen tot de nitriet flink is gedaald. Deze moet 0 zijn en ik zou eerst niet aan de filter komen want dan spoel je weer goede bacterien weg.
Ook de bodem met rust laten want daar moet ook de bacteriecultuur nog goed op gang komen.
Superfijn. En verversen tot nitriet 0 is bedoel je elke dag 50% verversen?

Gewoon zo veel verversen of maar kan zonder je vissen uit je bak te halen.
En opvullen met water op temperatuur.
Er is geen enkele reden waarom je bij 50% eou moeten stoppen. (als je geen speciale waterveranderende dingen uitspookt)

Gewoon zo veel verversen of maar kan zonder je vissen uit je bak te halen.
En opvullen met water op temperatuur.
Er is geen enkele reden waarom je bij 50% eou moeten stoppen. (als je geen speciale waterveranderende dingen uitspookt)
Kan dit meerdere keren per dag? Volgens mij 1x per dag verversen toch? Moet er nog inkomen

In geval van meetbare nitriet in een bak waar vissen in zitten is alles geoorloofd, het moet er zo snel mogelijk uit dat is alles waar het om gaat.

In geval van meetbare nitriet in een bak waar vissen in zitten is alles geoorloofd, het moet er zo snel mogelijk uit dat is alles waar het om gaat.
Top! Zal ik straks 2e verversing doen!

Al liet je aan de ene kant de kraan lopen en aan de andere kant de afvoer in (zo gebeurt het letterlijk bij vele kwekerijen en winkels zij het dan aangepast aan de totale hoeveelheid water)

Ik heb het ook nog moeten doen toen m'n bio co2 inhoud in een aquarium terecht gekomen was.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan