Nitriet nitraat????


N

Niels Brakenhoff

Guest
goedenavond mede aquarianen,

Ik zit met het volgende. Ik heb op basis van feedback een week geleden mijn bak aanpast. Nieuwe beplanting en kienhout. Nou wil het geval dat daarvoor mijn waardes allemaal prima in orde waren alleen sinds ik de aanpassingen gedaan heb zijn mijn nitraat en nitriet omhoog geschoten naar bijna ongeloofwaardige hoogtes. De rest is redelijk in orde alleen die waardes jij bizar terwijl mijn vissen vrolijk rondzwemmen en eten ook de babyguppen en mijn oto’s die al 3 weken in mijn bak zitten en witte stip hebben overleeft. Kan het nog daarmee te maken hebben. Ben een week geleden gestopt met medicatie en sindsdien geen witte stip meer te bekennen.

396B016D-E867-4594-A0A0-DB74B09AD805.png


0112016C-55BC-424D-9203-5DFBC1BBFA0A.png
 
Deze manier van testen is nou ook niet heel betrouwbaar om eerlijk te zijn maar zal voor de zekerheid toch een verversing doen als je dat nog niet gedaan hebt.
 
Nee dat las ik al, heb al een druppeltestset besteld. Mijn vissen lijken geen last te hebben van iets en heb ook geen algenprobleem. Ja heb het gister geconstateerd en vandaag 30% ververst. zal morgen weer verversen
 
Exit
 
Kans dat je medicijnen je bacteriecultuur om zeep hebben geholpen dus dat er wel degelijk nitriet & een grote hoeveelheid nitraat aanwezig is.

maar als de waardes echt zo hoog waren als je test aangeeft hadden je vissen niet meer rondgezwommen hoor :)
 
Als je vissen allemaal vrolijk rondzwemmen en niet massaal bovenin zitten, dan zal het zo'n vaart niet lopen inderdaad
 
Nee en ze zijn super relaxt zo lijkt het. Rustig ademen, zwemmen rustig. En ze happen zeker niet naar lucht
 
Vond het ook wel bizar hoog de waardes. Dacht dat overleeft geen vis als dit echt zo is. Zeker niet als ze pas een paar weken oud zijn
 
Zoals al is geconcludeerd kun je beter een koffertje met druppeltesten aanschaffen. Dan ben je voor rond de 35 euro klaar.
 
In dat geval kun je ze beter van kunststof nemen want dat scheelt een hoop werk elke dag:D;)
 

Terug
Bovenaan