Nitriet zakt niet.


MichaelR

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2020
Berichten
55
Leeftijd
31
Hallo,

Ik heb het aquarium nu 3.5e week staan en de welbekende nitrietpiek is aanwezig (gelukkig hebben we dit forum en genoeg mensen die zeiden dat ik 4 weken moest wachten!).

Ik heb nu al 3 dagen dezelfde nitriet waarde gemeten met een druppeltest.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat dit gaat zakken?

Ik heb het aquarium al helemaal leeg gehaald en best wel wat "rottend" plant materiaal eruit kunnen vissen.

Groetjes!
 
De bak draait 3,5 weken en nu heb je al de bak weer leeg gehaald? Heb je ook de bodem eruit gehaald dan want hiermee verstoor je de bacteriecultuur en die zat net in de opbouwfase namelijk.
 
Oh nee ter verduidelijking de stengelplanten en hardscape. Ik weet dat ik het filter en de bodem met rust moet laten omdat daar de bacteriën in groeien 🤭

Ik heb wel is gelezen dat sommige geen eens een nitrietpiek meten omdat die zo snel weer weg is vandaar mijn vraag maar ik houd het in de gaten!
 
Zie foto, het is zo lastig om met een netje in alle hoekjes en gaatjes te komen. Die limnophila groeit als kool... de rest trouwens ook 🤭
 

Bijlagen

  • 20200923_174507.jpg
    20200923_174507.jpg
    142 KB · Weergaven: 70
Begrijp ik had het even duidelijker moeten opschrijven. Maar als ik iets geleerd heb op dit forum is het wel dat je de bodem met rust moet laten evenals het filter 🤭
 

Terug
Bovenaan