No algae colombo

B

Bubbles1982

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje blauwalg op het javamos in mijn aquascape bakje. Daarvoor heb ik gisteren "no algae" van Colombo gekocht, ik kan op de fles en op internet alleen niet vinden of je de behandeling na een bepaalde tijd weer moet herhalen.

Kan iemand mij hier erover informeren?
 
Is echt troep zulke middeltjes eigenlijk en ook geen oplossing.
Beste is om de oorzaak aan te pakken.
 
Ben het met John eens en je kunt beter naar de oorzaak kijken. Het kan zijn dat er vuil in het mos blijft hangen en dat dit de oorzaak (mede) is.
 
Vuil is het probleem, maar dat mos is dan ook behoorlijk lastig schoon te krijgen :|

Ik heb het mos er nu uitgehaald en in een lichtdichte bak gedaan met een scheut van die troep, hopelijk werkt het en anders mik ik het mos weg.

Maar goed de bak behandel ik dus ook mee voor de laatste restjes, en daarom wil ik weten of ik het nog eens moet herhalen.
 
Je kan het proberen uit te spoelen of anders eruit te doen. Maar waar komt al dat vuil dan weg en komt het ook terug? Is je filter voldoende om alles af te zuigen?
Gebruik je filterwatten? Heb je een foto van de bak en het mos misschien?
 
Ik had mijn reactie nog wat aangepast, zie nu jouw reactie. Ik heb een 15 literbakje met een superfish 100 erin, dus dat moet ruim voldoende zijn.

Dit 'was' hem, met alles er nog in. Zal zo ook een foto plaatsen van hoe hij er nu bij staat.

aqua1.jpg
 
Dit is hem nu, zonder mos. Beetje knullig plaatje, het is nog te licht voor een mooie foto.

IMG_0488.JPG
 
Het betreft het mos op de bodem? Misschien dat daar de stroming toch minder is en er dus snel vuil in blijft hangen. Er liggen nogal wat stenen die de stroom tegenhouden zeg maar en dan kan er vuil achterblijven denk ik. Dan heb je een soort van dode plekken zeg maar. Zelf zou ik het dan eerder opbinden op je hout en met wat meer ligt daar zal het ook beter groeien denk ik.
Zie ik een Betta met een Gup? Een Betta zou er net in kunnen maar verder zou ik geen vissen hierin houden hoor.
 
Haha, onze posten kruisten elkaar. Dat ziet er beter uit vind ik hoor.
 
:) Klopt er zit een betta in, met 5 pareldanio's en een enkele verdwaalde endlergup (die wonen in de zomer buiten in ons vijvertje, maar overwinteren nu even binnen)
 
Mr. Cuddles, mijn betta ❤

IMG_0465.JPG
 
Hij is erg mooi die betta maar ik zou de rest er niet bijdoen want daarvoor is de bak te klein en een Betta houdt van "rust". ook voor een Betta vind ik 15 liter erg weinig maar goed er zijn meer die daar een Betta in hebben.
 
Terug
Bovenaan