Wat is er nieuw

NO3 en PO4 kant en klaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Damay77
  • Startdatum Startdatum
D

Damay77

Guest
ik heb net een watertest gedaan en mn NO3 is 0. po4-test moet ik nog halen dus die weet ik niet.

nu zat ik op aquariumbemesting dat ze een kant en klare versie hadden en poedervorm die je zelf op moet lossen.
welke is nauwkeuriger en wat is makkelijker? ik neig naar de kant en klare maar is die ook nauwkeurig?

Het zijn beide prima producten hoor. Alles is de poeder iets meer werk natuurlijk.
Dus de kant en klare is wat makkelijker. Nu is bij de poeders een kleine afwijking niet zo erg want als je 10mg/L wil doseren dan is een verschil van 10% dus maar erg weinig.
ik werk bij de EI ook met de poeders.

Waarom wil je de no3 hoger hebben dan?? Zijn er algen of planten die slecht groeien?? Soms produceert de bak al voldoende voor de planten en meet je dus 0 mg.

Werkt je filter nu al goed .
Heb je ook nitriet gemeten?

de planten groeien niet zo goed en er ontstaat wat alg.

Bertus zei:
Werkt je filter nu al goed .
Heb je ook nitriet gemeten?

intern filter werkt nu goed. (daarnaast nog een extern filter die al een tijdje draait).
nitriet is ook 0.

Alg is een aanwijzing dat er tekorten ergens zijn ja.

Dat jij dan haast geen nitraat heb, is vreemd, en helemaal met 2 filters.

Bertus zei:
Dat jij dan haast geen nitraat heb, is vreemd, en helemaal met 2 filters.

er zitten ook nauwelijks vissen in dus dat is dan nog wel te verklaren. 180 liter en er zitten 10 visjes in.
en het binnenfilter draait nu net 1 dag.

Wij hebben hier in het kraanwater ook amper nitraat zitten dus het zou best kunnen.
Heb je ook een foto van je bak en weet je de andere waarden ook??
Geef je plantenvoeding?

Ja als je weinig nitraat in je kraanwater hebt en weinig vissen dan wordt het weinige natuurlijk verbruikt door je planten. Dan zou ik wat nitraat gaan toevoegen.

Als je gemak wil dan zou ik de flessen kopen en als je voordelig uit wilt zijn dan dus de poeders maar dan moet je ook een bascule hebben om het af te wegen. Die kun je bij de Action kopen voor een paar euro al.

andere waterwaarden :
nitriet --> 0
nitraat --> 0
ph-->7,4
gh --> 7d
Kh--> 10d
chlorine --> 0
Co2 --> <15

ik geef nu sinds 2 weken plantenvoeding. profito
denk er ook aan om bio co2 toe te gaan voegen maar daar moet ik me nog even op gaan inlezen.

Welk waterleidingbedrijf hebben jullie?

Bertus zei:
Welk waterleidingbedrijf hebben jullie?

vitens.
hier een paar waarden van het leidingwater

PH: gemiddeld 7,8

Chloride *
mg/l
10

Totale Hardheid
�D
8.9