Wat is er nieuw

No3 te hoog

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Erik161
  • Startdatum Startdatum
E

Erik161

Guest
Ik heb mijn No3 maar eens bij een winkel laten meten, omdat mijn teststrips te roze werden. Zijn test werd te roze, het kwam boven de maximum schaal uit.

Ik heb nu een test set gekocht en na een waterwissel van 20% uitgeprobeerd. Ik kwam nu uit op 25mg/l. Dat is nog steeds iets te hoog.

Ik heb een filter van Hydra en hij zei dat deze pas goed gaat werken na 2 maanden. Ik heb mijn oude filter te vroeg uitgezet. Ik heb een flesje snelstart bacteriën meegekregen.

Ik voer niet teveel en ik heb niet superveel planten, wat waterpest, een soort onderwatervaren, gras en kleine roodbladerige plantjes

Ik heb een 60l bak met de volgende vissen:
4 guppen
7 kardinaal tetra's
2 black mollies
4 platy's
1 algeneter
 
Nitriet no2 word door bacteriën omgezet naar nitraat no3 dus werkt je filter goed hoor.
Ik zou er meer planten in zetten want die gebruiken nitraat om te groeien of meer waterverversen
 
Misschien wil je even een foto van je bak plaatsen voor het idee.
Dan ook graag de afmetingen en informatie daarover.
 
Test je met druppels? Drijfplanten wil ook wel helpen
 
Nitraat van 25mg is niets mis mee en je moet alleen uitkijken als het voor langere duur boven de 50mg gaat uitkomen. Hoe lang draait de bak nu?
 
Nitraat van 25mg is niets mis mee en je moet alleen uitkijken als het voor langere duur boven de 50mg gaat uitkomen. Hoe lang draait de bak nu?

Precies John. Lijkt me ook niks aan het handje hier.
 
Zijn test werd te roze, het kwam boven de maximum schaal uit.

Waarmee is dit getest en wat is de maximum dan? Strips zijn niet echt betrouwbaar en niet meer dan een hele grove indicatie.

Zover ik begrijp heb je nu met druppels getest en zie je een waarde van rond de 25mg. Ik zou zeggen dat is een prima waarde.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan