Wat is er nieuw

NO3 te hoog

  • Onderwerp starter Onderwerp starter David De Meulemeester
  • Startdatum Startdatum
D

David De Meulemeester

Guest
Hoi

Doordat ik nog steeds sukkel met algen en toch wat vissterfte heb mijn waarden nog eens gecontroleerd..
Bak draait nu een 9maanden (juwel rio 180)
Ik voeg CO2 toe met tabs (om de 2 dagen tablet)
Verlichting een 9uur/dag (LED verlichting met day & night contol op 30% sterkte)
Opervlakte is volledig bedekt met drijfgroen.
Visbestand momenteel : 10stuks hyphessobrycon flammeus en een 5tal otocinclus
Voeding varieert ; wissel af met vlokken, granulaat en diepvries (1x/dag na werk om + - 16u)
Plantenvoeding : 6ml/dag AIO van planted box
Filter : watten bovenaan, daaronder blauw en groene spons ,daaronder turf en daaronder siporax
Water wordt wekelijks 50% ververst en witte watten worden vervangen.
Binnenkort stap ik over op buitenfilter van eheim en ga ik ook starten met een degelijke CO2 installatie.

Wat kan ik nog doen om mijn problemen op te lossen?

Alvast bedankt!



water140518.jpg
 
Welke algen zijn het waar je zo mee sukkelt ?
 
Mijn favoriete alg :stom::help:

alg.jpeg
 
Dat duidt op een co2 tekort lijkt me zo en ik wijt het zelf aan de tabletten. Ik heb er geen ervaring mee maar of die echt stabiel zijn dat durf ik te betwijfelen.
 
Dat duidt op een co2 tekort lijkt me zo en ik wijt het zelf aan de tabletten. Ik heb er geen ervaring mee maar of die echt stabiel zijn dat durf ik te betwijfelen.
Welja, vandaar ik binnenkort ga overstappen naar een degelijk co2 systeem..
wat denk je van de waterwaarden?
 
Je nitraat is redelijk hoog en die mag wat lager voor de lange termijn. Een ander lid met de AIO heeft ook een erg hoge no3 dus je bent niet de enige en je zou bijna gaan denken dat het in je voeding zit. Of je hebt veel nitraat in je kraanwater.
Misschien handiger om in de toekomst met poeders te gaan werken zodat je makkelijker kan sturen.
 
Je nitraat is redelijk hoog en die mag wat lager voor de lange termijn. Een ander lid met de AIO heeft ook een erg hoge no3 dus je bent niet de enige en je zou bijna gaan denken dat het in je voeding zit. Of je hebt veel nitraat in je kraanwater.
Misschien handiger om in de toekomst met poeders te gaan werken zodat je makkelijker kan sturen.
Indd, ik gebruik ook de AIO en ga ook overstappen op losse poeders wanneer mijn huidige bus aio op is. Wat ik heb gedaan in tussentijd, is een stevige waterverversing en mijn dosering drastisch omlaag gedaan.
In jouw geval eens 50% water verversen en twee dagen later nog eens 35%, dan kom je op ±16mg/l uit. En breng je dosering van 6ml terug naar 3ml. Kijk dan even je waardes aan.
Tot nu toe loopt de no3 bij mij niet uit de hand. Maar ik heb nog meer tijd nodig alvorens ik conclusies kan trekken.
Medeleden, correct me if I'm wrong aub.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan