Nog maar een bakje dan... (Lex)


Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Berichten
647
Leeftijd
51
Locatie
Nieuw-Vennep
Nou nog maar een bakje dan naast de 2 garnalenbakjes en de plantenbak van 170 liter....
De bak stond nog op zolder hier, ooit eens gekregen van een kennis die gestopt was met de hobby, betreft een Juwel 60x30x30 bakje met binnen filter.
Nadeel was dat het glas aan de voorkant van de bak vol krassen zat, er zat zo'n schoonmaakmagneet bij die zal lekker gekrast hebben denk ik.....de achterzijde van de bak was het glas wel nog mooi, dus heb maar het binnenfilter eruit gehaald dus de voorkant is nu de achterkant geworden.
Eerst maar de bak vol laten lopen ff kijken of tie nog wel waterdicht was, gelukkig was dat het geval, daarna de oude voorkant zwart geschilderd met schoolbordverf.
IMG_3805.jpg
IMG_3807.jpg


Stukje hout ligt al in de wateren, wordt vervolgt dus....
 
Tja, lege aquarium moeten vol he 😉.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Altijd leuk een nieuw bakje opstarten.
Heb je al een idee wat je erin wilt houden?
 
Ja zit te denken aan garnalen ( neo caridina ) met daarbij de kleinst mogelijkse Corry soort, zoals de habrosus/Pygmaeus/Panda/ed. kijken waar ik tegenaan loop als de bak ingedraaid is.
 
Ik weet van Antje dat Cory s wel kleine garnaaltjes eten maar of de kleine Cory s dat ook doen dat weet ik niet.
 
Vroeger ook Corry's en vuurgarnalen gehad ging toen prima, een verzwakte/zieke garnaal zullen idd. ze wel pakken maar de fitte laten ze wel met rust lijkt me.
Was ff zoeken maar had nog een foto van destijds:
720.jpg
 
Volgens mij is de combi garnaal/mini Cory erg populair tegenwoordig. ;-)
Ik heb sinds kort ook de combinatie van vuurgarnaal en Corydoras Habrosus.
Beide erg leuk. :love:
 
Volgens mij is de combi garnaal/mini Cory erg populair tegenwoordig. ;-)
Ik heb sinds kort ook de combinatie van vuurgarnaal en Corydoras Habrosus.
Beide erg leuk. :love:
Hoe is jou ervaring daar dan mee ?
 
Hoe is jou ervaring daar dan mee ?
Ik heb ze nog niet zo heel lang, dus wat lange termijn doet weet ik niet.
Maar tot op heden gaat het nogsteeds prima.
Een volwassen vuurgarnaal is bij mij net zo groot als de Habrosus.
Tot op heden zie ik nogsteeds mini garnaaltjes.
 
Ik heb ze al enkele jaren neocaridina (bloody mary) en Corydoras habrosus samen.
Als de habrosus al kleine garnaaltjes zouden eten dan geeft het hier geen zichtbaar effect op de garnalen populatie.

Ik heb er sinds kort ook een betta en pareldanio's bij en zie wel wat minder kleintjes nu. Al vind ik dat niet erg want de groep neo's werd toch echt te groot ondertussen en er overleven nog steeds genoeg baby's.
 
Zijn weer een paar daagjes verder, plantjes doen het goed de snelgroeiers doen hun naam eer aan door snel te groeien :DD maar ook de 2 langzame groeiers zien er nog goed uit, zitten alweer bloempjes in de Bucephalandra.
Ook op het hout zit de opstartschimmel, raar gezicht maar zal wel weer weggaan.
IMG_3826 (2).jpg
IMG_3832.jpg
 
Sja ziet er wel altijd 'rot' uit die schimmel, maar is normaal ja.
 
Ondertussen een week of 3 verder, het spul op het hout is zo goed als weg en de snelgroeier linksvoor eruit gehaald, deze werd wat rommelig en hoog wil eigenlijk iets wat lager blijft...
Daarvoor in de plaats wat stekjes Cryptocoryne Wendtii geplaatst van de grote bak, en een kleine waterwissel gedaan ( 25%)

Ook even de gemeten met een druppeltest:
PH-6,5
KH-5
GH-4
No2-0
US-600

Niet zo hele gekke waardes denk ik zo.;)
 
Nou bij deze wat plaatjes:

De Crypto, ik (probeer) ook met verschillende kleuren planten te werken i.p.v 1 kleur groen, deze Crypto moet bruin kleuren tenminste in de grote bak waar ze vandaan komen.
kk1.jpg


Overzichtje:
kk2.jpg
 
Leuk met dat hout in de hoek en zoiets heb ik in de Fusion en dan helemaal bekleed met Javavaren en dan heb je snel dat je het hout niet meer ziet.
 
Ik heb de Javavaren, Microsorum pteropus 'Windeløv' , dus met wat kleine gescheurde bladeren.
Bewust gekozen de gewone heeft grote bladeren en dan lijkt het bakje kleiner vindt ik, miss. komen er nog meer (fijnbladereige )plantjes in.
Heb nog veel Bucephalandra in de plantenbak zitten, dus miss. nog wat darvan.
 

Terug
Bovenaan