Wat is er nieuw

nog meer baby's maar waarvan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Veer
  • Startdatum Startdatum
V

Veer

Guest
!cid_b5390ccd-3f02-4cf6-bd6f-16728287d808.jpg

als het gelukt is hierboven de link naar een foto van onze ( denk) zojuist geboren visjes. waarvan zijn deze?
Heb er een paar gevangen, en er werden een paar voor mijn neus opgevreten.Best indrukwekkend gezicht. Bak zat vol dus prima eigenlijk.

Wat is je visbestand dan? Heeft weinig zin om willekeurig iets te gokken?

Platy en black Molly . Nu denk ik van de platy omdat deze toch wel erg dik was. Maar dat zou dan betekenen dat onze andere baby platy wel ouder moet zijn dan een week?

En neon tetra,s

er heerst nog steeds enorme onrust in de bak.we hebben ook twee corydoras en die zijn mega onrustig.normaal scharrelen ze wat over de grond, maar nu vliegen ze bijna door de bak .

er heerst nog steeds enorme onrust in de bak.we hebben ook twee corydoras en die zijn mega onrustig.normaal scharrelen ze wat over de grond, maar nu vliegen ze bijna door de bak .

Dit lijken mij dan wel platy jongen. Neons en corys zijn het niet, black mollys kan ik niet zeggen maar denk het niet. Is er iets aan de hand dat je corys onrustig zijn? Misschien moet je daar een topic voor aanmaken?

Afgaande op je vissenbestand, 100% zeker platty's...

Als het platy jongen zijn, hoe kan dat? Ik ben echt een leek dus misschien staat dit heel dom 😉 maar vorige week zagen we een klein oranje visje zwemmen die hebben we in een bakje gedaan. Gister vond ik de platy weer erg dik, maar dacht dat kan niet....en nu weer jonge visjes.piep en piep klein, de oranje andere baby is een reus vergeleken met dit spulletje. Dat zou dan betekenen dat de oranje ouder is dan een week omdat een platy toch vier weken zwanger is? Ik zal morgen de oranje baby op de foto zetten, ga straks eerst de nachtdienst in ( werk in de zorg)

Misschien heb je 2 vrouwtjes Platy's. kan je eens een foto maken van de ouder dieren?

nee heb 1 mannetje en 1 vrouwtje. Totaal 2 platy;s
Ik heb wel een foto van het oranje babyvisje ( zeker weten een platy) samen met de twee pasgeboren visjes
img_0382.jpg

er zitten er nog meer tussen de plantjes, maar die laten we zitten
foto is sterk ingezoomd trouwens, maar ter vergelijking in grootte van de vissen

Er zitten er nog veel meer, worden allemaal opgegeten. Ik weet dat dat de natuur is, en beter ook, maar vind het een rot gezicht.die kleintjes zwemmen best snel nog, maar niet snel genoeg

Toch wil ik even een foto van de volwassenen zien. Volgens mij heb je geen gewone Platy's (Xiphophorus maculatus) maar de Xiphophorus variatus.

het kan zijn dat het grotere visje al een tijdje in je bak zat voor je hem pas ontdekte. Dit is een dier van een week of 4.

Die foto doe ik morgen, licht in aquarium is nu uit en ik vertrek naar mijn werk 😉 maar het kan dus van dezelfde vis? Dan zou die grotere vrij kunnen nu?

Het vrouwtje is een Mickey mouse platy, dat weet ik zeker gezien de staart 😉 oranje met zwarte " mickey mouse" op de staart. Als ik Google op xiphophorus variatus kon je wel eens gelijk hebben. De grotere oranje is ook duidelijk de micky mouse

Heb je veel drijfgroen in je bak? Waar ze in kunnen schuilen?

Bij mij ligt het vol, en zwemmen een 40-50 splintertjes van de zoenvissen in van 0,5 cm.rond.

Aan de bouw van zo'n jong valt kun je wel zien dat het een xiphophorussoort is. Aangezien jij stelt dat je ook platy's hebt dan veronderstel ik dat dit ook platy's zijn. Als zwaarddragers en platy's geboren worden zijn ze bijna gelijk van bouw. Uiteraard veranderd dat bij het ouder worden. D'r kan kleurverschil aanwezig zijn. Ik neem aan dat jij niet weet waar het vrouwtje zelf uit is gevallen. Maar ook al zou je een zuiver verervende stam hebben aan platy's, dan kunnen er nog wel wat afwijkende kleurstellingen aan jongen ontstaan. Het overgrote gedeelte aan platy's die wij uit de aquariumwereld kennen zijn doorgaans kweekvormen en kunnen er best wat kleurslagen uit komen die overeenstemmen met die van wat voorouders ervan.

Soms gooien eierlevendbarende tandkarpers gefaseerd i.p.v. in ��n worp. En kan er wat dagen tussen zitten tot aan een week of 2. Dit is niet gebruikelijk doch het komt wel vaker voor. En soms is er wel sprake van ��n worp doch zitten er wat reusjes tussen aan jongen. Ook niet heel erg gebruikelijk doch wel een bekend gegeven.

img_0387.jpg

hierbij nog een foto van de platy die wij hebben. Dit is de vader ( wij hebben maar 1 man dus kan niet anders dan dat dit de vader is )
de grotere oranje baby heeft duidelijk een Mickey mouse op zijn staart ook 😉 deze piepkleintjes zijn nog helemaal wit

kan ik de bak gewoon schoonmaken nu er kleintjes in zitten of overleven ze dat niet? Het is nl wel erg nodig om schoon te maken

Mooie vis (Er zit Xiphophorus variatus bloed in) maar het hoeft de vader niet te zijn. het vrouwtje slaat van een bevruchting sperma op in haar lichaam en kan daarvan meermaals bevallen.

Botia heeft gelijk. Dit mannetje kan oh zo vaak zijn stinkende best doen om het vrouwtje te bevruchten. Maar als ze nog teert op het zaad van een ander mannetje dan kan er nog steeds wat anders uitkomen aan nazaten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan