Wat is er nieuw

Nog meer concepten

aquastudent

Member
Lid geworden
3 december 2025
Leeftijd
19
Goede morgen allemaal.

Ik heb NOG MEER concepten klaar staan. vandaag heb ik er twee, inclusief een AI gegenereerde afbeelding van deze concepten. graag jullie mening over wat jullie hiervan zouden vinden als deze plaatjes erbij worden gepakt bij een uitleg over deze diertjes en mogelijke verbeterpuntjes.

Concept 2:​

Garnalen, duur voedsel of huilen?

Karakters:

Allemaal cartoon stijl

Nr.1 Garnaal grijs (Japonica garnaal)

Nr.2 Garnaal rood (vuurgarnaal)

Nr.3 garnaal rood wit gestreept (Crystal red garnaal)

Lay-out:

Vrij simpel. 1 of 3 afbeeldingen met een tekst erboven.

Tekst:

“Zelfde water, andere garnaal.”

Afbeeldingen:

Nr.1 ziet er prima uit. Glimlacht en loopt over de bodem

Nr.2 garnaal zelf ziet er prima uit. Word bijna opgegeten door een grotere vis (bijvoorbeeld een dwerg cichlide)

Nr.3 is al dood en licht op zijn rug.

Alle drie bevinden zich in dezelfde afbeelding om het nog duidelijker te maken dat dit hetzelfde aquarium is met hetzelfde water.

Doel: twee dingen laten zien. Nummer 1: garnalen zijn niet allemaal even makkelijk te houden. Nummer 2: garnalen kunnen niet met alle vissen samen leven. Nummer 3: waterwaardes zijn van belang voor het houden van aquarium beestjes.

Minimale leeftijd: 7 jaar

Leeftijdsadvies van PEGI. (12-12-2025).

Ditzelfde concept kan ook gebruikt worden bij plantjes.

Bijvoorbeeld een wat makkelijker plantje, een iets meer behoevend plantje en een rode, lastige plant.

Hieronder een AI gegenereerde afbeelding van dit concept.
1769590434023.png

Concept 6:​

Guppy mitose

Doel:

Heel simpel. Waarschuwen voor deze kweek machines en hun veel te snelle reproductie

Karakters:

Cartoon stijl.

Nr.1 Guppy

Afbeeldingen:

Het begint met 2 gupjes. Die splitten via mitose tot dat het er 4 zijn. Dan 8, dan 16, enz. dat is het. Laatste pagina in de strip is een aquarium dat helemaal bol staat met guppen, met een paar kleine barstjes om, naast het buigende glas, de impressie te geven van stress op het glas door een overvol volume aan vis

Einddoel:

Laten zien hoe veel en snel guppen en andere levendbarende tandkarpers zich voort kunnen planten.

Hier onder een paar AI gegenereerd prototype voor concept 6

1769590482144.png

Tja het kan aan mij liggen maar ik zou als winkel in geen geval plaatjes bij de bak hangen waardoor de interesse van een klant weg kan geraken.
Als ik die afbeeldingen bekijk als neutrale klant dan zou ik gelijk denken ik koop geen garnaal of Guppy s meer hoor:sorry:

Het mag dan wel vaak de realiteit zijn dat Guppen veel kweken maar dit soort plaatjes zijn denk ik niet goed voor de omzet.

Het garnalenconcept vind ik nogal moeizaam: waarom is garnaal 1 in hetzelfde water happy en de 3e dood? Op zich dat plaatje van de vis die de garnaal ophapt zou je in een waarschuwingsdriehoek kunnen zetten als waarschuwing dat veel vissen ze lekker vinden.
Of en dan is het voor zowel roofvissen als voor garnalen te gebruiken: een dwergcichlide met een servet omgeknoopt, vork en mes in de vinnen en op het bord: een garnaal, een kleiner visje en een kleine slak. Dat werkt dan twee kanten op: let op: roofvis, niet samen houden met prooidieren en andersom: let op: prooidier, niet samen houden met grotere vissen.

Het garnalenconcept vind ik nogal moeizaam: waarom is garnaal 1 in hetzelfde water happy en de 3e dood? Op zich dat plaatje van de vis die de garnaal ophapt zou je in een waarschuwingsdriehoek kunnen zetten als waarschuwing dat veel vissen ze lekker vinden.
Of en dan is het voor zowel roofvissen als voor garnalen te gebruiken: een dwergcichlide met een servet omgeknoopt, vork en mes in de vinnen en op het bord: een garnaal, een kleiner visje en een kleine slak. Dat werkt dan twee kanten op: let op: roofvis, niet samen houden met prooidieren en andersom: let op: prooidier, niet samen houden met grotere vissen.
het garnalen concept is meer bedoeld om aan te duiden dat japonica garnalen, vanwege hun grote en gemak van huisvesting (met name qua water waardes), makkelijker te houden zijn. vuur garnalen. zijn qua waterwaardes ook niet lastig, maar hebben weer een ander nadeel. ze zijn klein en kunnen door veel vissen opgegeten worden. de derde, een crystal garnaal, heeft het nadeel van grote en is daarbovenop ook nog een stuk lastiger met betrekking tot water waardes dan de andere twee soorten. vaak hebben deze garnalen ook eisen die niet overeen komen met de twee andere garnalen in de afbeelding. echter snap ik ook dat het zelfs met deze context misschien niet de juiste manier van verwoording en uitbeelden is.

Dank voor de extra feedback over dit concept, ik zal kijken of ik mogelijk nog wat dingen kan editen of er misschien een apart concept voor maak. Leuk idee!

Het is wel zo dat vele garnalen gewoon in de bak houden met vissen en met voldoende schuilplekken gaat dat vaak prima. Je moet ook oppassen dat je mensen niet gelijk bang maakt.
Zoiets hangt sterk af van de medebewoners en de inrichting.

Ja, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. En dat is een mooie taak voor de dierenwinkel.

Ja, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. En dat is een mooie taak voor de dierenwinkel.
Ja daar kun je een punt hebben maar ik denk dat veel zaken daar niet op zitten te wachten. Vaak vraagt men ook niet bij de aankoop van een vis wat de maat van de bak is of de medebewoners en dan begint vaak de ellende. Er wordt tevaak aan de omzet gedacht en daarom denk ik dat een lfs een waarschuwing niet snel zal neerhangen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan