Wat is er nieuw

Nog meer pech

ChrisN

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2014
Met het plaatsen van een stuk hout...
Ondanks mijn voorzichtigheid heb ik het dan toch voor elkaar, een dot krassen op de ruit aan de binnenkant van een aquarium waar ik stevig van baal. Het gaat me niet om hoe het eruit ziet, want de schade zit redelijk op een gunstige plaats: Onderin, linkerkant. Het zicht word daar beperkt door een deel van dat hout wat daar vlak voor de ruit ligt.

Waar ik me echter w�l zorgen over maak is de kwaliteit van het glas nu: Het zijn oppervlakkige krassen maar een hele dot bij elkaar. Als er ook maar een kleine kans is op breuk hierdoor, wil ik het aquarium niet gaan vullen. Foto van de schade is hieronder te zien. Ik hoop dat ik me druk maak om niets, maar veiligheid voor alles.

Foto is sterk belicht om de krassen goed te kunnen zien.

Grotefoto-8ZQXTKMZ.jpg

Maak het eens goed nat.

Laat het dan nog eens zien.

Kras binnen is niet zo erg als buiten.
Naar buiten werkt het als een glas snijder, 75 meer kans op breuk.

Lijkt mij oppervlakkig.

Thanks Bertus,

Een natgemaakte kras was een stuk lastiger scherp te stellen, maar met de aqua-verlichting aan was dit de beste die ik kon maken:

Grotefoto-QDRFJHNY.jpg

Tja,daar komt het polijsten weer om de hoek kijken.

Maar, vul de bak tot die hoogte ,en kijk nog eens.

Wat heb je, bodemverwarming?

Polijsten, vanwege het aangezicht? Want, zoals gezegd, het enige waar ik bang voor ben is verzwakking van de ruit en eventuele scheur als gevolg. Hoe de krassen eruit zien qua aangezicht maakt me niet uit nu.

Zal hem morgen vullen en nog een foto maken.

Bodemverwarming idd

Het lijken met niet hele diepe krassen, of vergis ik me daar in en zitten er echt putjes in het glas? Als het enkel wat krasjes zijn zal het geen kwaad kunnen denk ik.

Ludger, ze zijn ook niet echt diep en putjes heb ik ook niet kunnen zien. Het zijn er alleen veel bij elkaar.
Hierbij foto onder water:

Grotefoto-VSX6DZ8P.jpg

Om zulke krassen hoef je je echt geen zorgen te maken over de betrouwbaarheid van het glas hoor.

Niks aan de hand wat betreft de sterkte van het glas, geloof me maar 😉

Dit zijn krassen van laat eens zeggen 30Mu. dat is 0.03 mm ! Daar heeft je glas geen last van hoor, echt niet !

Als er toch ooit eens iemand was die het eruit kreeg he.....

Hoi...

Ik heb vroeger een bak gehad van 200-70-70 die was aan de buitenkant aangevallen door mijn hond,(duitse herder)met gevolg echt diepe krassen van zijn nagels, die bak heeft daarna nog 2 jaar gestaan zonder problemen, tot ik zo genoeg van die opvallende krassen kreeg, dat ik maar een nieuw aquarium gekocht heb, ik heb wel wat in moeten leveren want mijn huidige bak is iets kleiner n.l. 150-55-65.

Dus... geen zorgen.

Gr. Rob.

@Allen, bedankt voor de reacties en het meedenken. De foto is ook nog bij een aqua-winkel geweest en ook hij zei dat er weinig aan de hand was.

m.v.g. Chris

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan