Wat is er nieuw

nomaphila stricta zijwortels

• Onderwerp starter Onderwerp starter sven verslype
  • Startdatum Startdatum
S

sven verslype

Guest
Hallo

ik heb een nomaphila stricta in mijn aquarium staan, maar ik zie dat er daar zijwortels (of zo iets) aan groeien.
Wat moet ik daar mee doen. Zie foto's.
En hoe kan je die plant snoeien

Bijlagen

• P_20190929_194324_1.jpg
    P_20190929_194324_1.jpg
    117.5 KB · Weergaven: 108
  • P_20190929_194336.jpg
    P_20190929_194336.jpg
    85.7 KB · Weergaven: 104
Waarschijnlijk is de bak nog erg nieuw en de bodem dus ook, dan zie je wel vaker dat er luchtwortelsgemaakt worden omdat er in de bodem niets te vinden is.
Snoeien kan gewoon door de top eraf te knippen en deze weer in de bodem te plaatsen, als je het onderste gedeelte laat staan groeien daar ook weer nieuwe stekjes uit.

Zorg er wel voor dat als je de top weer terug plaatst de plek (wondjes) waar je de onderste bladeren af hebt gehaald onder het substraat zit, daar groeien de (meeste) nieuwe wortels uit namelijk

Waarschijnlijk is de bak nog erg nieuw en de bodem dus ook, dan zie je wel vaker dat er luchtwortelsgemaakt worden omdat er in de bodem niets te vinden is.
Snoeien kan gewoon door de top eraf te knippen en deze weer in de bodem te plaatsen, als je het onderste gedeelte laat staan groeien daar ook weer nieuwe stekjes uit.

Zorg er wel voor dat als je de top weer terug plaatst de plek (wondjes) waar je de onderste bladeren af hebt gehaald onder het substraat zit, daar groeien de (meeste) nieuwe wortels uit namelijk

Ja dit klop, de bak is nog tamelijk nieuw. Mag je die luchtwortels afknippen en kan ik voorkomen dat ze terug komen.

Bedankt voor de info

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan