Wat is er nieuw

Nood! Zebra Danios raken in paniek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jino1212
  • Startdatum Startdatum
J

Jino1212

Guest
NOOD!!!!!
Ik heb gister 14 neon tetras in mijn 60 liter aquarium gestopt. (Aquarium bewoners: 2 cpo kreeften, 4 zebra danios, 14 neon tetras.) gister ging het helemaal goed met ze. Ik kijk net naar mijn aquarium en de Zebra Danios zijn helemaal in paniek! Ze schieten door de aquarium heen en ze schrikken overal van, ze zijn ook aan het hyperventileren lijkt het wel . Ze verstoppen zich bij hele krappen plekken (tussen de glas en de filter, onderaan de planten bij de wortels. Ik heb toen ik dit zag meteen een 75% water verversing gedaan maar het helpt niet echt. Ik heb geen idee wat er aan de hand is!!!??? De neon tetras zijn super rustig en doen het goed en hetzelfde met de kreeften, alleen met de Zebra Danios gaat het heel slecht. De water waardes gecheckt prima!? Iemand tips???? 🙁 (UPDATE: elke x als ik mn hand op de glas zet achrikken ze zich bijna dood, ze raken dan nog erger in paniek en schieten ze door het aquarium heen.)

Foto van je bak?
Ik vermoed dat de kreeftjes ze de stuipen op het lijf jagen, origineel komen die soortjes elkaar niet tegen

Foto van je bak?
Ik vermoed dat de kreeftjes ze de stuipen op het lijf jagen, origineel komen die soortjes elkaar niet tegen
Troebel water vanwege filer medium. Lijkt me sterk dat dit door de kreeften komt omdat ze al bijna een half jaar bij elkaar zitten en het altijd super goed met elkaar deden.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    44.1 KB · Weergaven: 119
Waarom filtermedium?

Kan ook de verlichting zijn, de bak is erg open en dan voelen ze zich ook niet fijn, drijfgroen zou kunnen helpen

Waarom filtermedium?

Kan ook de verlichting zijn, de bak is erg open en dan voelen ze zich ook niet fijn, drijfgroen zou kunnen helpen
Filter medium, net het water ververst. Geen idee of het door het licht komt, drijfplanten ben van plan om er wat te kopen, maar alsnog lijkt het me heel sterk dat het door het licht komt ze leven zoizo al een half jaar zo zonder problemen.

Je danio's leven toch geen half jaar zo? je zei dat je ze net had toegevoegd.

Over dat filtermedium: goed voor d ekassa te spekken van de winkel, verder nergens voor nodig en weggegooid geld, een goed ingedraaide bak en filter heeft al die middeltjes niet nodig

Vreemd inderdaad. Mogelijk toch door de tetra’s waar ze aan moeten wennen? Ze zijn ook wel met een klein groepje tov de flinke school tetra’s.

Over dat filtermedium: goed voor d ekassa te spekken van de winkel, verder nergens voor nodig en weggegooid geld, een goed ingedraaide bak en filter heeft al die middeltjes niet nodig
Ik heb de Neon Tetras gister toegevoegd. De rest leeft al een half jaar in mn bak.
Over het filter medium, ik dacht dat je een filter medium gebruikt om chloor te verwijderen? Niet zo?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    140 KB · Weergaven: 86
  • image.jpg
    image.jpg
    163.5 KB · Weergaven: 86

Nee de tetra’s zijn nieuw geïntroduceerd. De Danio’s en kreeftjes waren er al

Vreemd inderdaad. Mogelijk toch door de tetra’s waar ze aan moeten wennen? Ze zijn ook wel met een klein groepje tov de flinke school tetra’s.
Het zou daar inderdaad wel door kunnen komen, maar dan zijn ze wel heel overdreven aan het reageren, ze hebben pittig veel ruimte over namelijk.

Als de andere dieren het goed doen ligt het niet aan waterwaarden of zo. Wel dacht ik dat zebra danio’s van wat koeler water houden dan tetra’s. Ik zou geloof ik even afwachten en niet van alles doen en veranderen. Hooguit licht beetje dimmen en zien of het morgen nog zo’n paniek is met de zebraatjes

Mocht je in België wonen dan is iets om chloor te verwijderen wel zinvol. In Nederland zit geen chloor in het kraanwater

Als de andere dieren het goed doen ligt het niet aan waterwaarden of zo. Wel dacht ik dat zebra danio’s van wat koeler water houden dan tetra’s. Ik zou geloof ik even afwachten en niet van alles doen en veranderen. Hooguit licht beetje dimmen en zien of het morgen nog zo’n paniek is met de zebraatjes
Misschien ligt het aan het tempratuur ja, heb het gister naar 25 graden gezet, als het goed is kunnen de zebra danios daar mee leven, ik hou het dan rond de 23 graden.

Mocht je in België wonen dan is iets om chloor te verwijderen wel zinvol. In Nederland zit geen chloor in het kraanwater
Dus ik hoef eigenlijk niks te doen met het water dat ik in mijn aquarium stop bij het verversen? Gewoon rechtstreeks uit de kraan is goed?

Ik heb de Neon Tetras gister toegevoegd. De rest leeft al een half jaar in mn bak.
Over het filter medium, ik dacht dat je een filter medium gebruikt om chloor te verwijderen? Niet zo?
In NL water zit al jaren geen chloor meer

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan