Wat is er nieuw

noodoplossing lekkage???

• Onderwerp starter Onderwerp starter discocandy
  • Startdatum Startdatum
D

discocandy

Guest
Hallo!
Ik kom er net achter dat mijn bak weer begint te lekken..
Ik had al een lekkage gedicht door de kit weg te snijden op die plek en opnieuw te kitten maar jahoor hij begint weer op een andere plek te lekken,(randen poreus) Nu dus een andere zijde en veel lager in de bak.
Nu heb ik al besloten om een nieuwe bak te bestellen 100x40x50. maar voor nu wil ik even een noodoplossing.. iemand idee�n?
3 kwart leeghalen is ff geen optie op de zondag zonder nood aquarium..

HELLUP!!
ben niet in paniek hoor maar lastig is het wel....

Probeer de plek lekker dik met kit dicht te smeren.

al geprobeerd van buiten af, maar wilde niet lukken omdat er continu water uit komt.. sijpelde er gewoon onderdoor.

Emmer pakken waar je aquarium water in doet en vissen overzetten. Je kan moeilijk dagen aanvullen en water ruimen. Ipv een bak bestellen kan je er 1 zelf halen? Dan heb je er morgen al 1

Misschien dat er vandaag een bouwmarkt of een tuincentrum open is bij je in de buurt maar anders zou je daar een speciekuip oid kunnen kopen en heel de boel in doen.
Heb je een buitenfilter?

een week 4 stuks 20 cm+ hoge maanvissen in een emmer ehh nou nee. 🙂 maar even gaan rondbellen voor een noodbak denk ik.. 🙂

Ja mn bak is aan de kleine kant voor 4 maanvissen maar ze doen het te gek en leggen veel eitjes 🙂
alleen nog 10x coridoras er in voor leven op de grond en mooie hoge planten zodat de maanvissen ook een beetje kunnen schuilen voor de lampen.

Ik zou dan gelijk een grotere bak voor je maanvissen bestellen want dan gaan ze het vast nog te gekker doen! 😉

kan helaas niet..... 🙁
wilde al een bak van 60cm hoog maar gaat niet op die plek en een andere plek is niet haalbaar en handig (vind ik).
Mijn idee is om een aquarium altijd naast de tv te zetten. Reden is dat je dan altijd je bak ziet en deze ook vaker bekijkt!
op een andere plek bekijk je de bak gewoon minder vaak. Heerlijk als je koffie drinkt en je vrouw kijkt naar een of ander programma die je niet zo interesseert en lekker weg kan kijken naar je bak en desondanks je vrouw denkt dat je lekker meekijkt 😉

Dat noemen ze een blindganger.

Maak de bak leeg. Kit de hoeken, laat nactje staan, dan weer vullen,met zelfde water.

Haha daar is over nagedacht! ik heb ook zoiets,hebben een grote hoekbank staan met aan de ene kant de tv en de andere kant het aquarium dus hoef enkel m'n hoofd te draaien tijdens reclame of vrouwenprogramma's 😉

Zou wel voor je vissen echt beter zijn natuurlijk,als ze ruim 20cm hoog zijn hebben ze met een bak van 50 hoog nog geen 35cm zwemruimte...

ach ja je weet het wel. Je begint met een aquarium verlieft op maanvissen omdat je ouwe heer ze altijd had in de jaren 80 (Meerdere in lagere maar veel langere bak trouwens )
Ze zitten er al heel wat jaartjes in onderhand ze groeien prachtig recht op met mooie lange vinnen.
nu weet ik ook wel dat ze nu bijna te groot zijn maar alles is redelijk rustig in de bak soms een beetje ruzie tussen de 3 mannen om de ene dame maar dat is eigenlijk alleen maar mooi om te zien 🙂

iemand ervaring met deze??

http://goedkoopterrarium.nl/opencart/in ... path=74_75

Geen ervaring mee maar als je zo kijkt hebben die bakken niks van tussen strips oid en ondanks dat ze garantie geven heb je daar ook niks aan als de bak op zaterdagavond gaat lekken en is het alsnog duurkoop.nl 😉

Heb je toevallig geen Duct-tape om het lek mee af te dichten? heb ik zelf ook weleens een keer gebruikt bedenk ik me net.

Even een snelle plaat van de dame. Met daarachter een van de heren..

5S5YPn9WDsMRpC0wcEIIeT90WVLmgYjM.jpeg

oplossing op dit moment is dat ik de lekkage in een emmer weet te krijgen...
ducktape ook al geprobeerd...

Heb je geen zwembadje? doe jaar het water in.

ik heb een nood aquarium weten te regelen.. 400x400x800. dus kan wel even vissen zijn al over.
nu eens goed nadenken wat te doen..

ik heb geen grind nu in de bak zitten planten hangen nu los in het water. kan voor een weekje of 2 toch geen last?

Mooie manen hoor.
Nood aquarium? is meer een zwembad met zulke afmetingen! 😉

Als die afmetingen kloppen dan is dat meer een ligbad zeg. Of zijn het milimeters :S 😉.
Vissen zijn overigens prachtig hoor.

Wat ook helpt tegen lekkage is Ducktape(wel de echte gebruiken). Kan je zelfs op een iets vochtige ondergrond plakken. Blijft zeker 4 dagen zitten.

Ik heb een nieuw aquarium besteld en besloten dat ik echt de tijd ga nemen om het dit keer beter te doen.
Ik hou van de maanvissen en coridoras dus die gaan blijven.
bak wordt verder amazone look met een achterwand (was nu alleen zwart).
xtNYFsPT5Og8PZjrBr3vZ7kHPzqm3dxA.jpeg

Ik wil nu ook meteen een beter systeem voor de uitstoom van het filter (hulp graag🙂 is een spraybar een optie of een lily pipe? of juist meer stroming. maanvissen zijn al groot dus kunnen wel wat hebben.
Vorige bak had namelijk een dode plek in de bak.. (wel handig dat al het vuil daar ophoopte met schoonmaken.)

filter eheim 2226

Ik zit ook nog te denken of ik een zandbodem (nog nooit gedaan)
of het grind weer ga gebruiken. de Coridoras leken er geen last van te hebben en is wat handiger om hoogte te scapen)
Zelf wil ik wel darkwater alleen mij vrouw vind dat niks.
Dus denken denken denken.

ik vond trouwens nog een oude film voordat ik de huidige bak (nu lekke bak) maakte..

Vissen zijn er bijna allemaal uit (alleen corridoras zijn gebleven).
Kienhout en grind zijn gebleven evenals een aantal planten.
Ik het filmpje zie je de toen zieke Vuurstaartlabeo (reden voor het filmpje indertijd) [video]LnmN5ljkYQg[/video]

Even een update.

De vissen zitten nog steeds in hun te krappe behuizing..
Ik had een glazen bak besteld bij goedkoopterrarium.nl.
Wat ik kreeg was een bak die niet goed op formaat was (voor de lichtbak). scheef gesneden, te krappe onderplaat, kitranden met lucht er tussen.
3 mails, 5 telefoontjes verder, aangetekende brief en wordt niet meer op gereageerd....
Helaas kon ik door werkzaamheden niet in het weekend er heen en ze zijn niet open overdag...

wees gewaarschuwd!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan