Nou, mooi is dat (Corydoras sterbai kweek)


tropicalis

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2012
Berichten
191
Locatie
Rotterdam
Even wat achtergrond: Ik wilde een keer eens wat anders kweken dan danios, dus heb ik een bak van 105x60x30 (lxbxh) in drie compartimenten verdeeld middels frames met spons. Rechts zitten de volwassen Corydoras sterbai, in het midden zit niets en links zit wat ancistrussen op te groeien.
Binnen een week nadat de ouders er in gingen had ik eieren en na twee mislukte broedsels kreeg ik jongen die ik in een klein inhangbakje bij de ouders heb gezet.

Dus in de agelopen vier weken ben ik een stel 'dikkoppen' in dat inhangbakje twee maal per dag aan het verzorgen: water verversen en eten geven. De grootsten zijn nu c. 13 mm, dus ik ben er wel blij mee.

Maar dan kijk ik naar het compartiment erlangs, dat dus leeg staat behalve wat planten, en dan zit er een 2 cm grote peuter voor de ruit (zie foto). En kijk ik even verder en dan zie ik nog twee knapen, samen met een kleinere.

Ik heb helemaal niets gedaan met dit compartiment de afgelopen maand, maar daar groeien ze harder dan dat 5-steren opkweek bakje.

Nou, mooi is dat.

2018-07-08 IMG-0905.JPG
 
Ligt er toch genoeg voer + meer ruimte = betere groei
 

Terug
Bovenaan