Wat is er nieuw

nylonkous over filterinlaat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter doejfa
  • Startdatum Startdatum
D

doejfa

Guest
Dat leek mij nou een goede oplossing tegen opzuigen kleine visjes. Maar mijn pomp hield er mee op. Kan dit komen door de nylonkous over de filterinlaat???? Laat een nylonkous nog wel voldoende makkelijk water door??

Ik gebruik die ook bij de binnenfilter (Aquaflow 100). Maar je moet wel opletten dat de kous niet verstopt raakt. Welke filter gebruik jij?

eheim ecco pro 200. De kous was niet vuil, het heeft dus niet met de kous te maken, ik had wellicht gewoon mijn filter te hoog opgesteld.

ja, maar ik heb de kous weer verwijderd. Het lijkt of de doorstroming door de kous vermindert.

ja, maar ik heb de kous weer verwijderd. Het lijkt of de doorstroming door de kous vermindert.

Dat kan, beste is om de nylonkous zeer strak erover trekken en met een elastiekje deze vast maken.
Wel moet je goed in het oog houden dat er bv. zich geen blad voor zuigt, dan stopt het water ook.

elastiekjes.jpg

Je kan gewoon deze "voor"filter op je inlaat steken, dan blijven je vissen, garnalen en zo netjes in je bak en je hoeft die voorfilter maar 1 x per 2-3 weken even te vewijderen en schoon te spoelen. Kost weinig en gaat JAAAAREN mee! Is wit maar kleurt heel snel naar een onbestemd en onopvallend beigebruin.

Eheim onderdeelnummer 2615270.

Ik heb zelf een netje open geknipt en met een elastiekje om het korfje van de inlaat, werkt prima en heeft iets minder fijne structuur dan een panty..

Heb ik bij mijn filters ook gedaan, is alleen kleur oranje.
is ook net 1 mm gaatjes.
Moet wel opletten, dat de fijne rommel voor de inlaat in de pijp gaat zitten.
Wordt niet ineens opgezogen.

Dit kon wel eens de oplossing zijn voor mijn probleem. Last van zweefvuil, in het filter al een fijnere filtermat gelegd is al wel minder maar niet top.
Wil nu over de inlaat een filterspons zetten, kijken of dit helpt. Nu moet ik ook regelmatig kleine slakjes uit het filter halen en dat zal dan ook verledentijd zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan