Wat is er nieuw

Nymphea Lotus "rood"

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Eindelijk zit er een bol in mijn bak.
Op dit ogenblik is de plant nog h��l klein, amper 5 cm hoog.

Hij staat in vol licht, centraal in de bak. Onder de kap zit zilverpapier dat dienst doet als reflector. De temperatuur in de bak bedraagt tussen de 23,7 - 24,6�C over dag en nacht.

Bij de wortel heb ik een kleitablet in de bodem gepropt en bij elke waterverversing die ik doe voeg ik vloeibaar ijzer toe. Het enige wat in mijn bak nog tekort komt is co2 :s

Heeft deze plant echt nood aan veel co2 of kan ze het ook met minder doen ?

bij mij deed hij het perfect zonder co2! werd zelfs iets te groot zelfs!

wel had ik de ervaring dat het lang duurt voordat hij groot wordt uit de knol denk dat eerst wortels gaat maken en daarna opeen wordt het een mega grote plant!

dus geen stres komt allemaal goed haha!

Bij mij doet hij het goed, maar ik heb zelf geen evaring of die het wel goed doet zonder co2. Ik gebruik zelf easy life easycarbo dat is vloeibare co2. En heb ook een kleibolletje bij de wortels gedaan. Maar volgens mij moet die ook goed kunnen zonder co2.

Ik heb hem staan in 2 bakken, de een met en de ander zonder CO2. In beide bakken doet hij het prima.

Ik weet wel dat hij graag veel licht en wat extra ijzer heeft en een kleibol bij de wortels.
Als de bladeren te hoog gaan worden zou ik ze direct afknippen zodat hij de bladeren lager gaat houden. Hier heeft dat prima gewerkt verder. Een lage lotus vind ik persoonlijk mooier namelijk.

Hij staat er nu al een 2-tal weken en ik zie dat hij al gegroeid is. Toen ik em inplantte is er ��n tablet van
508007_medium_1.png
toegevoegd.

Met welke regelmaat moet er zo een tablet bij de wortel geduwd worden ?

Ik gebruik alleen 5ml plantenpracht op 56L per week in de ene bak en 15ml op 110L per week + CO2 in de andere. Ik heb tot nog toe verzuimd iets bij de wortels te stoppen of extra ijzerbemesting toe te voegen maar ze doen het beiden erg goed bij mij 🙂

Herbstnebel zei:
Hij staat er nu al een 2-tal weken en ik zie dat hij al gegroeid is. Toen ik em inplantte is er ��n tablet van
508007_medium_1.png
toegevoegd.

Met welke regelmaat moet er zo een tablet bij de wortel geduwd worden ?

Dit soort kunnen wel enkele maanden mee in de regel denk ik. Ik doe meestal 2 a 3x per jaar een kleibol bij de wortels.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan