Wat is er nieuw

Oase 250

geer

Member
Lid geworden
15 oktober 2011
Goedenavond.
Ik heb een filter type Oase 250 op mijn Eheim 175 ltr.draaien.
Deze pomp draait naar volle tevredenheid.
In mijn bak zitten +/- 60 Kardinaal tetra,s.
In de filter zit een zg.voorfilter.
Kan iemand mij vertellen hoe vaak dit voorfilter uitgespoeld moet worden.
Alvast bedankt voor jullie antwoord, en een goede jaarwisseling.

Kan je zo vaak doen als nodig, maar ik zeg start is met 1X per week.
Als hij dan nog schoon is het interval oprekken, je merkt het vanzelf als de uitstroom te weinig wordt.

Ik maakt het voorfilter standaard 1x per week schoon tijdens het water verversen. Is echt zo gebeurd.

Dank jullie wel voor jullie snelle reactie.
Ga dit ook zeker doen, heb wel gemerkt dat er een hoop vuil weer de bak in wordt geblazen als ik het filter weer vol laat lopen en aanzet.
Heb zelf gedacht om een pantykousje rond de uitstroombuis te doen om dit op te vangen, en dan naderhand weer te verwijderen.
Overkomt dit jullie ook of hebben jullie een andere oplossing?

ja ik heb dit ook, een soort witte vliesjes zijn het bij mij.
Ik laat het gewoon gaan omdat het zo weer weg is en de vissen eten het op bij mij.
Maar een kous of een grafzak lijkt me prima.

Klopt inderdaad wat je zegt, ik kijk wel wat ik er verder mee doe.
Bedankt voor je reactie.

ja ik heb dit ook, een soort witte vliesjes zijn het bij mij.
Ik laat het gewoon gaan omdat het zo weer weg is en de vissen eten het op bij mij.
Maar een kous of een grafzak lijkt me prima.
Ik hoop dat je gafzak bedoelt ipv grafzak 😉

@TS, 1 x per week is prima, tijdens opstartfase van je bak zou ik 'm echter zoveel mogelijk met rust laten.
Zweefvuil/klein vuil kun je ook afvangen met filterwatten in je filter zelf.

Dank jullie wel voor jullie snelle reactie.
Ga dit ook zeker doen, heb wel gemerkt dat er een hoop vuil weer de bak in wordt geblazen als ik het filter weer vol laat lopen en aanzet.
Heb zelf gedacht om een pantykousje rond de uitstroombuis te doen om dit op te vangen, en dan naderhand weer te verwijderen.
Overkomt dit jullie ook of hebben jullie een andere oplossing?
Hopelijk begrijp ik je goed maar je haalt toch geen water uit je filter bij het schoonmaken van je voorfilter spons? Ik haal alleen de spons uit het mandje en spoel die zo nodig uit. Tegen alle wetten in doe ik dat zelfs in een emmer met wat kraanwater. Spons terugleggen, filter sluiten en aanzetten. Ik merk nauwelijks iets van vuil wat in mijn bak gespoten wordt. Overigens, ik heb ook geen erg vervuilende vissen. Dat zal vast ook een rol spelen.

ja maar jij hebt full siporax in je filter, de meeste mensen moeten hem wel leeggooien om de overige sponzen schoon te maken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan