Wat is er nieuw

Oase biomaster 850 lekt aan de sluitingen

Bert

New member
Lid geworden
16 januari 2025
Leeftijd
42
Ik heb een oase biomaster 850 en deze lekt aan de klemmen. Vreemde is dat het lekken pas begint na dat de pomp 15 a 30 min draait.
Dichting al vervangen maar helpt niet. Heeft iemand dit nog voor gehad of weet iemand een oplossing of waar het aan kan liggen. Alvast bedankt.

Hoi Bert, kun je er foto's of een filmpje van posten voor iets meer duidelijkheid a.u.b.? Als het de kap zelf is kan vaseline helpen, dit heb ik ook gedaan, maar het kan ook zijn dat je bakjes er niet goed instaan bijvoorbeeld?

Heel lang geleden ook een lekkage gehad met een OASE-250T die ik in eerste instantie niet kon lokaliseren, water druppelde ook langs de klemmen en vermoede dus ook de rubberen ring/afdichting.

Achteraf bleek de lekkage te zitten in de afdichting van verwarmings-element, terwijl ik deze had ik nog nooit had losgehaald.

1737067510164.jpeg

Verwarmings-element losgehaald/schoongemaakt en afdichtingen heel lichtjes met siliconen/kranenvet ingesmeerd en weer teruggeplaatst, probleem was meteen opgelost.

Zou dus ook de blauwe “dummy/stop” kunnen zijn als je niet de 850T versie hebt
1737067131660.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Oase Biomaster 350 thermo. Ik zou idd zoals @Dirk1977 aangeeft even het filter, zonder pompkop, leeggieten en dan nakijken of de mandjes niet te vol zijn en goed op elkaar staan. En wat @Tutorial aangeeft klopt ook.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan