Wat is er nieuw

Oase biomaster thermo 250 of 600

Erba

New member
Lid geworden
7 maart 2022
Leeftijd
58
Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds een Klein jaartje weer begonnen (kadootje van mijn kinderen) met een 100 liter bak.
De interne filter die er bij hoort ben ik niet zo te spreken over.
Nu heb ik van een kennis van mij een biomaster 250 (Zgan) en een 600 (nieuw)over kunnen nemen.
Welke raden jullie aan voor mijn bak,
In eerste instantie zou ik zelf denken de 250, maar anderen zeggen weer dat ik de 600 moet plaatsen.
Als ik de 600 plaats is de overcapaciteit dan een probleem? Of wel beter om overcapaciteit te hebben?
Bestand vissen is 6 Cory’s 10 neon tetra’s 8 sumatranen 3 Molly’s en algenetertje.

De 250 heeft een cap van 900 liter bruto dus dat zal netto ergens rond de 400 liter zijn en dat lijkt mij voldoende op een bak van 100 liter. Zelf heb ik altijd een 2213 op een bak van 125 liter gebruikt en die heeft een cap van 440 liter bruto.

Oké thanks voor je snelle reactie.
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar de man van wie ik het over heb genomen adviseerde mij de 600 te gaan gebruiken.

Ja die heeft een cap van 1250 zie ik en dus 1/3 meer. Als je van de 900 bruto zo n 400 overhoudt dan is dat netto 4x de inhoudt van je bak en voor een gewone bak is dat genoeg. Ik zat altijd maar op 2x netto met de 2213. Geen bak is gelijk maar voor een gemiddelde bezetting en bak zou ik zelf de 600 nemen.

maar de man van wie ik het over heb genomen adviseerde mij de 600 te gaan gebruiken
Weet je de reden ook misschien? Ik ken die filters niet maar afgaande op de cijfers vraag ik me af waarom de 600.

heb hem een berichtje gestuurd en hij zegt dat ik dan meer vissen kan nemen. Maar dat is (nog) niet mijn bedoeling.
Ik ga toch voor de 250 nu.
Die 600 is ook wel een erg grote bak.

Scheelt ook in de stroom behoorlijk denk ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan