Wat is er nieuw

Oase BioMaster Thermo 250 versus Oase FiltoSmart Thermo 300

Rastaman

Well-known member
Lid geworden
1 november 2020
Leeftijd
80
Ben bezig met ideeen uit te werken voor een nieuwe bak. BEn beetje op internet aan het orienteren op spullenboel. Ht gaat een basic 60 cm / 90 liter worden waarbij ik een extern filter wil met ingebouwde thermometer. Al zoekende kwam ik deze 2 tegen.

Als ik naar de specs van beide kijk dan zou de FiltoSmartt krachtiger zijn (meer liters per uur etc) maar deze is wel een stuk goedkoper. Een eenvoudige keuze zou je zeggen?? Wat mis ik hier ? Toch maar gaan voor de duurdere Biomaster? Of hebben jullie een alternatief in +/- zelfde prijs klasse?

Het verschil zit 'm vooral in wel/geen voorfilter dat je makkelijk los kunt halen en hoe je filtermedia kunt plaatsen. Dat is allemaal wat knapper en makkelijker bij de biomaster. De filtosmart doet overigens 100 liter per uur minder dan de biomaster. De biomaster werkt verder met mandjes waar je filtermedia in kunt plaatsen, dat heeft de filtosmart ook niet.
Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven voor de biomaster voor zo'n bak, dat is iets minder gehannes met je filteronderhoud dus dat zal je op de lange termijn meer tevreden houden dan de filtosmart me dunkt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan