Wat is er nieuw

Oase BioMaster Thermo 600

Danny62

Well-known member
Lid geworden
12 november 2010
Leeftijd
62
Heeft er iemand ervaring met de "Oase BioMaster Thermo 600"?

Prijs kwaliteit lijkt mij dat een heel goede filter. Graag uw mening of ervaring!

ik heb hem sinds 8 maanden in gebruik en hij bevalt prima,ik had hiervoor een eheim pro4-600.maar die beviel mij niet.ik heb alleen de filtermedia aangepast en de kunstof helix vervangen door lava breuksteen.tot nu toe geen problemen gehad het voorfilter reinigen is super makkelijk.en geen verwarming meer in de bak.alleen jezelf aanleren de verwarming eruit te halen bij openen van het filter dan kun je hem ook niet per ongeluk kapot stoten

Bedankt voor de info.

Wel even op letten dat ie geen lucht gaat happen door de aanzuig buis en bocht
Schermafdruk op 2020-02-02 13-09-19.png

Het is de prijs/kwaliteit verhouding en het concept (voorfilter, interne verwarming, filtervolume) van deze pomp die mij interessant lijkt.

ik gebruik een rvs lily pipe set dus ook geen probleem met lucht aanzuigen,want die bestaan uit 1 stuk

ik gebruik een rvs lily pipe set dus ook geen probleem met lucht aanzuigen,want die bestaan uit 1 stuk
Een "Lily Pipe" staat ook op mijn verlanglijstje.

Oorspronkelijk zou ik de interne filter van Juwel behouden, doch met enkele ervaren aquarianen gepraat. Los van het esthetische aspect bied een externe filter toch wat meer mogelijkheden.

Co² toevoeging door middel van een atomizer bijvoorbeeld.
Kortom minder techniek in de bak.
Waardoor de scape beter tot zijn recht zal komen (Hoop ik) :daisy:

Ik heb hem ook, net na de zomer, ik had een Fluval FX4 was ook voortreffelijk, maar de voorfilter in de Oase bevalt mij iets beter. Ik maak die 1x in de week schoon en ik blijf een redelijke stroming houden en de verwarming is ook netjes weggewerkt.

De "Fluval FX6" stond ook op mijn twijfellijstje.
Maar vind persoonlijk de Oase onderhoudsvriendelijker.

Enfin ik probeer mij gewoon zo goed als mogelijk te informeren om miskopen te vermijden.
Je kan een Euro maar eenmaal uitgeven.

Danny,

Dat klopt daarom ben ik ook naar de Oase overgestapt
De "Fluval FX6" stond ook op mijn twijfellijstje.
Maar vind persoonlijk de Oase onderhoudsvriendelijker.

Enfin ik probeer mij gewoon zo goed als mogelijk te informeren om miskopen te vermijden.
Je kan een Euro maar eenmaal uitgeven.

Mag ik jullie allen danken bij het helpen van de soms (lees veelal) moeilijke keuzes die een mens moet maken.

Er is zoveel op de markt dat men soms het bos door de bomen niet meer ziet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan