Oase biomaster thermo 850


Erik Pereij

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
4 april 2022
Berichten
68
Leeftijd
55
Locatie
Einighausen
Beste Lezer,

Ik heb een vraag over de Oase biomaster thermo 850. Ik heb de 250 en de 600 van dit type pomp gehad en geen problemen met lucht.
Nu heb ik een Oase biomaster thermo 850 en heb constant lucht erin. Heeft iemand hier ook problemen mee. Zo ja hoe kan ik dit dan oplossen.
 
Hoe lang draait ie al? Ik heb er een week of 2/3 ook last van gehad maar werd steeds minder en nu doet ie het al maanden helemaal prima
 
De pomp draait nu ongeveer 2/1/2 week
 
Ik ben niet zeker maar volgens mij heb ik vaker dit probleem over de Oase gehoord.
 
Roberto1983 Ik vindt het vreemd waar laat hij die lucht dan, ik zie wel geen luchtbellen uitkomen bij de uitstroom
 
De lucht kan uit ontgassing van het water ontstaan
in pompen is er altijd enig drukverschil.
 
Roberto1983 Ik vindt het vreemd waar laat hij die lucht dan, ik zie wel geen luchtbellen uitkomen bij de uitstroom

Hoe heb je de slangen bevestigd? Die goed aanduwen kan helpen. Desnoods een klem erop. Kan zijn dat ie daar soms wat lucht aanzuigtā€¦
 
Roberto1983 Ik vindt het vreemd waar laat hij die lucht dan, ik zie wel geen luchtbellen uitkomen bij de uitstroom

Ik heb geen idee, het enige dat ik weet is dat ie bij mij na een tijdje rustiger werd, en nu fluisterstil is en nooit meer boert. Voorheen kwamen er inderdaad stoten lucht uit, soms meerdere keren per uur, werd er helemaal gek van, zelfs nog contact over gehad met mijn verkooppunt maar die deden erg moeilijk, en gelukkig ergens in dat proces is ie er mee opgehouden. Het enige waar ik nog rekening mee houdt is dat mijn luchtsteen niet dichtbij de inlaat ligt, en bij het vullen van het aquarium met vers water schakel ik de pomp uit, zodat eventuele luchtbellen daarvan niet in de pomp terecht komen. Hoop dat je er wat aan hebt :)
 
Wat ik wel heb twee ingangen op mijn CO2 reactor. En deze aansluitingen op de out van de pomp zitten. Kan het zijn dat die de CO2 de pomp induwt. Ik heb een foto bij gevoegd van de reactor Gaarne ff jullie mening hierover.
 

Bijlagen

  • C7D13FE2-1803-4346-8D86-CC026DC5B1D6.jpeg
    C7D13FE2-1803-4346-8D86-CC026DC5B1D6.jpeg
    182.4 KB · Weergaven: 78
Zorgen dat de mandjes perfect in elkaar gestapeld zijn. Ze kunnen verkeerd gestapeld zijn (de filterkop past er dan dus nog wel op en het filter kan ook dicht).

Ik stapel de mandjes buiten het filter in elkaar en dan laat ik het geheel (de hele stapel mandjes) in het filter zakken met touw/lint (dat ik daarna er onderuit trek).
 
Ik ben niet zeker maar volgens mij heb ik vaker dit probleem over de Oase gehoord.
Er is hier inderdaad behoorlijk wat over geschreven. Waarbij er ook kontakten waren met de producent. Het zou voor mij in ieder geval een dingetje zijn om eens goed over na te denken.
 
Beste lezer
Ik wil; toch even een update uitbrengen omtrent de Oase biomaster thermo 850. Ik heb bij ben bij het aquariumzaak geweest waar ik deze pomp heb gekocht.
Ze hebben mij een complete nieuwe kop mee gegeven , deze gemonteerd en opgelost!! daarbij heb ik ook nu ook nog meer uitstroom in mijn bak. Ik denk een maandagochtend pompje ha ha .
 
Ik heb het idee dat door het ontwerp van de voorfilter, het water moeilijker door het filter getrokken wordt. Hierdoor zuigt de filter lucht aan. Het is maar een idee. Bij mij frustreerde de bellen en heb ik de pomp vervangen voor een ander merk.
 

Terug
Bovenaan