Oase Highline 175 van Bono_C


Heey Loef,

Ik heb toevallig zowel de IR controller als de EAC controller. De IR controller is eigenlijk een klein kastje met een afstandsbediening erbij die tussen de led en trafo word gezet. Hiermee kun je je LEDs aan/uit kunt zetten, de lichtintensiteit en voorgekozen kleurenspectra als bijv. amazone (die meer rood qua kleur heeft).

Als je de IR controller in een kast hangt, zal je altijd je deurtje moeten openen om de afstandsbediening te kunnen gebruiken, deze gaat niet als die in de kast hangt. Zwaar minpuntje vind ik…

Ook kun je geen tijden instellen, je zet hem elke morgen zelf aan, en elke avond zelf uit, of je werkt met een tijdschakelaar op het stopcontact, maar dan heb je hetzelfde als nu, alleen kun je de kleur veranderen…

Zelf gebruik ik de IR Controller niet… hij ligt in de doos met reservespullen…

De EAC controller daarentegen kun je alles mee… tijdschema’s met opbouwende intensiteit, en instelbare overgangstijden, kleurenspectra, algemene lichtintensiteit, zonsop - en ondergangen tot volle en halve maan licht…

Alles wat je maar wilt, per lamp verschillend, of hetzelfde… dat is 1x instellen, en vervolgens nooit meer naar omkijken… tenminste hier dan…

Groetjes!
Hoi,
Zeer bedankt voor je reactie !
Dus de eac controller is zeker de moeite waard ondanks de hoge prijs ?
Gr. Loef
 
Bedankt voor de info,

Ik wil zelf ook graag alles kunnen proberen met de licht instellingen. Ook gebruik maken van zonsopgang en maanlicht. Ik ontkom er dus niet aan om met een controller programma's te maken.

Waar het me meer om ging is of het echt nodig is zo'n oase controller aan te schaffen, of dat ik de lamp ook kan aansluiten op een andere controller. Standaard tc420 kost maar 60 euro..

Heb ook m'n ogen staan op de jmb orion led en de HVP goldline xD

Nog tijd genoeg om informatie bij elkaar te verzamelen;)
 
Hoi,
Zeer bedankt voor je reactie !
Dus de eac controller is zeker de moeite waard ondanks de hoge prijs ?
Gr. Loef
Heey,

Nou die afweging kan ik voor jou niet maken, maar ik vind het wel prettig om niet naar de verlichting te moeten kijken… ik kom ‘s morgens onder, en zie de rode gloed in de bak van zonsopkomst, en ‘s avonds als we gaan eten, begint het rustig af te bouwen en komt de avondgloed…
Vind dit zelf heel aangenaam, en dat is mij die €250 al waard… plus als je bedenkt dat hij nu al 3 jaar staat heeft die me eigenlijk net meer als €80/jaar gekost… maar die afweging is natuurlijk voor iedereen anders!
 
Bedankt voor de info,

Ik wil zelf ook graag alles kunnen proberen met de licht instellingen. Ook gebruik maken van zonsopgang en maanlicht. Ik ontkom er dus niet aan om met een controller programma's te maken.

Waar het me meer om ging is of het echt nodig is zo'n oase controller aan te schaffen, of dat ik de lamp ook kan aansluiten op een andere controller. Standaard tc420 kost maar 60 euro..

Heb ook m'n ogen staan op de jmb orion led en de HVP goldline xD

Nog tijd genoeg om informatie bij elkaar te verzamelen;)
Heey, als je echt zelf met de lichtinstellingen wilt werken kom je niet onder de aquarium controller uit.

Of het echt nodig is om een Oase controller te nemen denk ik zelf wel, als je al hun LEDs hebt. De aansluitingen van de lampen vind ik namelijk vrij uniek en lijken alleen voor Oase producten. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een bedrijf als Oase hun spullen hier niet zou “proberen” te beschermen.
Het zal misschien wel kunnen, maar dan zal je de kabel van je lamp moeten doorknippen om hem op deze controller aan te sluiten, waarmee Oase kan zeggen dat de garantie niet meer geld mocht het fout gaan…

Ik ben zelf niet iemand die zijn spullen DURFT uit elkaar te halen, dus hier kan ik weinig over zeggen… misschien zijn er wel al mensen die het gedaan hebben, heb ik me eigenlijk niet in verdiept…

Succes!
 

Terug
Bovenaan